Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Britta Hammarström - 16 juni 2009 21:42

...lilla Bitte, nu får vi sätta oss på kammaren och fundera ihop....

Ett tredjepris i dag också - men hon är i alla fall omväxlande :0)

"Rutan" gjorde med betyg 10 i ösregnet i söndags, i dag nollade hon det momentet.


Man kan alltid skylla på att "jamen domaren hade röd toppluva, klart att det inte går nå´bra då" !

Men nu är det så (som mångav-spetsägare vet) att de små grå är rätt petiga med lukter, med saker (typ frön, barr etc) som är fräcka nog att sätta sig på deras person!!!

Att dom sedan kan braka igenom den värsta terräng without fear, balansera på vad som helst, vara fullständigt obekymrade om skott, skrammel, allehanda ljud - det är en helt annan sak ;) då har dom valt själva.

När vi gick på en av planerna och värmde upp, så gick Bitte och nös hela tiden, jag kände att det luktade ....ja det luktade Myrr!

Där fanns ingen Myrr, men det luktade så.

Vi kom upp på nästa plan och började vårt program, gick hyfsat, men på inkallningen stannade inte Bitte, bromsade in och gick sedan tveksamt mot mig.

Jag var dum, trodde att hon gått för långt för att få betyg och fortsatte inte kommendera "stanna" - fel av mig!

Rutan- Bitte startade i full fart -halvvägs mot rutan tvärnitade hon, som om hon gått på en vägg, vände på huvudet och jag såg tankebubblan "det luktar!!!! Jag tänker inte gå dit"!

Då kände jag också lukten, samma Myrr-lukt.

Inger, Zvenne Znö Zlasks matte stod en bit ifrån planen, var där av en ren slump, och tittade förstås på oss. T o m  hon kände lukten.

Jag undrar verkligen vad det var.Kanske någon lukt som kommit av allt regnandet, ho vet? 


Endast en hund av 7 fick ett förstapris, resten fick 0-pris eller tredjepris.

Så nu tar vi ett snack Bitte och jag och försöker lösa knuten - lite mer måste jag nog kräva av den lilla damen

Nej!!!! Inga hårda metoder, det finns andra sätt!

Och Bitte tycker absolut inte att träning eller tävling -vare sig det gäller lydnad eller sök - är tråkig, hon älskar det!

Men faktum är att hon lite grand "skiter mig på näsan" om uttrycket tillåts, efter valparna.

"Hah! du har bara fått två ungar, jag har fått SEX, sug på den du "!


Men hon är världens bästa Bitte i alla fall :0)

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards