Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Britta Hammarström - 8 juni 2009 22:08

..om det är april? Kan inte vara juni - måste vara fel i almanackan ;)

KALLT!!!

Hade t o m värmepumpen på ett tag i går morse, kör med fodrade brallor och tjock tröja - brrr.


I dag har det varit hemmapyssel, en ordentlig skogspromenad, snabb middag och så bar det av till MBK och colliegruppens träning.

Vi var många i dag, det tränades på ordentligt, och som vanligt var det glammig stämning.

Bettan och Olle bjöd på rabarberpaj med vaniljsås till fikat - firning med anledning av fina resultat i Gävle.


"Telefonbild" på 10 fina platsliggande collies.



Håller på och organiserar de två första veckorna i juli - det blir ett fasligt farande ;)

30/6 drar jag (plus ett antal "Fornborgare" till från Stockholm) med sikte på Collie-SM i Piteå.

Jag stannar någonstans i höjd med Ö-vik och övernattar där - dä´faktiskt 90 mil till Piteå...

I Piteå har Mia fixat stugor på Borgaruddens camping.

Så vidtager lydnads- och brukstävlande, utställning på Collie-SM och utställning på SKK.

Hippie skall ställas ut båda dagarna och jag tävlar lydnad en dag - så skall Stina och Bitte ställas ut på SKK-utställningen.

Vi får väl se hur Hippie ser ut - hon fäller gruvligt....


Jag behåller min stuga (med dusch och toa tralala) till måndag morgon och vänder då nosen hemåt - är väl hemma på tisdag kväll någon gång. Stannar nog på Fläsians camping i Sundsvall denna gång.

Hemma blir det gräsklippning och tvätt av kläder i snabb takt.

Torsdag går färden till Ugglarp (nära Falkenberg) - stannar även denna gång halvvägs över natten - jag kör ju själv hela tiden, tar det lugnt och rastar ofta, både för min egen och vännernas skull.

Grännastrandens camping blir det på både ner- och uppvägen.

Fredag landar jag hos Valle, Ruben och Alex, med matte Birgitta och husse K-O. Lördag morgon åker vi till Tvååker och ställer ut Alex, Ruben, Stina och Bitte. Det är en tvådagarsutst. men det får räcka med en dag för oss.

Mikaela och Ulrika kör båda dagarna, så det blir  riktig familjeträff för vovvarna. Pappa Ture lär också komma dit.


Sedan får det vara nog för ett tag framöver........



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards