Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Britta Hammarström - 10 juni 2009 22:14

..."banannäsa" :0)

Lugn och trivsam tävling på Stockholms-avd i Kista.

15 startande i lydnadsklass I - Hippie hade startnummer 10.

Vi var där i god tid - allra som lättaste duggregn under kvällen - helt uthärdligt :0)


Rastning av alla tre vännerna ett  par gånger innan det var dags för platsliggning.

Hippie låg som första hund i andra omgången - bra!

Liiiite nervöst blev det dock...En rottweilertik härjade runt rätt bra på gångstigen före platsliggningen - vrålade åt alla som kom inom 2 meters radie - och varje gång böjde sig husse ner och kramade och pussade henne så raaaart....

"Huvva", tänkte jag, hoppas hon ligger långt borta från oss....

Och var låg hon? Jo, nästa hund bredvid Hippie....


När vi stod där med hundarna sittande vid sidan, gjorde frk rottis ett nytt utfall mot passerande hund - jag frågade då husse "ligger hon på platsliggningen"?

"Oh, ja, hon ligger".

Efter ca 30 sekunder av platsliggningen vände frk rottis på huvudet, fick syn på Hippie, la sig på vänster armbåge och "stormglodde" på Hippie.

Som tur var verkade Hippie inte särskilt  impad av gloendet, eller också försökte hon bara undvika det och visa att hon inte utgjorde det minsta hot.

Men jag var inte road av rottisens fixering vid Hippie - flyttade mig några steg åt sidan och uppnådde önskad effekt - d v s rottisen tittade på mig i stället för Hippie.


Vid tandvisningen sa jag till domaren "ursäkta att jag rörde på mig men jag blev lite nervös för min hunds skull" - domaren  hade full förståelse, hade sett hela scenariot .....

Efter genomgånget program - som jag var väldigt nöjd med - tog jag åter alla tre vännerna och gick ut i skogen en stund.

Därefter blev det kaffe och en ostmacka i stugan, i väntan på resultaten.


Lo and behold :0)

Fornborgens Helylle Heidi/ Hippie  hamnade på  en  2:a placering (av 15 startande ekipage) med 176,5 poäng, 1:a pris och LPI.

Stina och Bitte pussar Hippie och säger : "bra jobbat, banannäsan" :0)

och matte är helnöjd!

Av Britta Hammarström - 10 juni 2009 12:25

...gjorde´t i Gävle i helgen.

Örnie


Siri


Alla snygga hundar :Tilda, Gamma, Iris,Örnie, Siri

och gängets maskot - Acke!


Och så lite mer....

På  http://www.collieinfo.dantos.se/ finns en artikel om diabeteshunden Lad - som i stamtavlan heter Fornborgens Gorm.

Jag träffade Lad på Malmö BK förra sommaren och han är precis lika trevlig som han ser ut på bilderna - gäller även stor- och lillhusse :0)


 
















Av Britta Hammarström - 10 juni 2009 11:30

...kommer jag att ha kramp i tummarna :0)

Det blir mega-tumhållning !!!

Vännerna får hjälpa till och knipa tassar.


På Agility-SM deltar Anna Jarander med Grålötens Yra Yrsnö (Stinas syrra).

De har kvalat in både individuellt och i lag.


Från Mälarö BK deltar:

Annika Nilsson med Axa (individuellt), Ulla Fröberg med Lucy och Piwi (individuellt och lag), Linda Laikre med Holly (individuellt och lag) och Ester (lag), Mari Edman med Garbo (individuellt och lag) samt Jessica Osberg med Eo (individuellt).


Från Mälarö BK deltar i lydnaden

Tage Hjelm och Fia Friend's Kajsa Kavat.


Stort lycka till allihop - ni är så otroligt duktiga !!!!!




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards