Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Britta Hammarström - 9 juni 2009 21:03

...så mot klubben gick vår färd.

Hann precis dit för att låta Hippie vara med på platsliggning med skott. Ännu så länge inte med ryggen mot skytten utan vi står så att hon ser skytten - hon ligger lugn som ena filibunke bredvid mig, rör inte ett morrhår vid skotten - härligt!


Så gick vi till skogs en stund

 Väntaa! Jag måste bara....har hittat en ...


SUPERPINNE!     (men Hippie....snälla....)



Mmmmhhmmmm - där är dom konerna.... 

 


...och där är dom ....bra så här matte?  

Suveränt Bitte!


Hopp - sitt

Kanonbra placering Bitte!!



Hopp! 

Ok - nu kommer jag!



Stina fick göra uppletande, som hon älskar

Den ÄR här någonstans....




Yessss! kolla matte!

Du är bäst Stina! Nu kommer det korv!



Sedan åkte vi hem, ganska nöjda alla fyra :0)


Av Britta Hammarström - 9 juni 2009 15:12

...har mandrom varit i dag.

Surrat runt med trimmern, så blev det promenad. Sorterat in papper, därpå vidtog lasering av halva altanen.

Snickers gjorde ju en första lasering, men det insåg jag snabbt att det räckte inte. Nu har jag laserat hälften x 2 - klart mycket bättre!

Ställer kompostgrindar för, på det att däcket inte "pryds" med  mönster av hundtassar :0)

Nu får det torka i flera dagar - sedan kör jag andra halvan.

Trappan får vänta tills jag åker norrut. Den laserar jag precis innan jag åker, så får den vara ifred ett bra tag.


Jag blev ju invald i SBK:s Stockholmsdistrikts valberedning, vid årsmötet i mars. Har hört 0 och intet från sammankallande.....hmmmm

Här måste vidtagas åtgärder! Jag vägrar att sitta i en valberedning som sover sött hela året, gäspar och börjar fumla runt månaden före årsmötet :(

Nä! Nu får  sammankallande en påstötning av undertecknad.


Übrigens jobbar jag med nr 2/2009 av Rapportören, hoppas få iväg den till tryck i början på nästa vecka. Som vanligt behövs  blåslampa för att få in material, men eldar man lite så brukar det ge effekt :0)


Ser lite hotfullt ut i skyn, men om det inte spöregnar så åker vi ut till tisdagsträningen. Hippie får dansa ett varv med mycket beröm och smask - inför tävling i morgon.

Med Bitte blir det detaljer i tvåan, hon skall i elden den 14 och 16/6 - månntro Bitteliten kan fixa sitt LPII på dessa två tävlingar - men det blir som det blir :0)


Gick igenom ett jättesnår med nyponros-buskar på förmiddagen - vacklade ut ur detsamma fullständigt yr av doften - mmmmmmmm :0)

Det är nog min absoluta favoritdoft - vildrosor!













Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards