Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Britta Hammarström - 11 juni 2009 20:38

Först ett stort tack för alla trevliga och vänliga kommentarer till gårdagens bloggande.

Yes Conny! Jag kände handen :0)

Sören! Ni är snart ikapp:0)


I morse foro vännerna och jag mot Värmdölandet, destination Boda Brygga - för vidare transport med Waxholmsbolaget till ön Puttisholmen (gulligt namn va;). Där sommarresiderar Britta Asp och Oxbergets Pippi Långsvans/Ida. Britta har tillbringat somrarna här sedan barndomen, hon och Bertil övertog stället efter Brittas föräldrar.

Nu är Bertil borta  och även deras förra västgötaspetsflicka, Kåra Kranskulla (dotter till Acke Ackspett).

Britta är så lycklig över sin nya fyrfota vän Ida, de är ett härligt team - "hade jag inte Ida, skulle jag inte åka hit mer".


Ida - drygt 7 månader


Matte Britta i rara huset


Jojo! Här kan vi snacka rhododendron...

Nåå Ida? Hur gör man när mamma kommer?

Så häääär....

(men bara 5 sek. sedan är det klart :0)


Håll god min och smajla brudar, nu skall människan har gruppfoto igen....stöööön


Bryggan måste kontrolleras


Vaddå brant?   Ever heard of Scotland??


 Mycket Hippie och Ida-bus var det :0)


Kolla här nu Ida - jag tar en pinne, ok! Jamen var MED lite nu då!!!


Rätt bruden! Jag håller i ena änden och du drar i den andra !


Vi åkte med liten passbåt hem kl 18 30. På ditvägen var det stor båt med bred landgång, på hemvägen denna lilla passbåt, som den trevliga bruden/föraren liksom "hängde upp" på bryggan,  man hade en ca 1 x 3m bred snutt utan skydd på sidorna att vingla över till båten och sedan till bryggan. Vännerna klarade det galant - inget tjafs, bara trippa över, först götarna, sedan Hippie, alla tre fick inte plats i bredd.

Bak i bilen var det väldigt tyst på hemvägen kan jag säga :0) Zzzzzzz...


Tack Britta för en väldigt trevlig dag med god mat, fina promenader runt ön, med vännerna skuttande runt i blåbärsriset  - och god mat !



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards