Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Britta Hammarström - 6 juni 2009 18:05

Här har ramlat in trevliga rapporter hela dagen.


Först ringde Mikaela och berättade att Oxbergets Lovis fått HP och blivit BIM-valp i Vänersborg  - hade också skött sig exemplariskt i ringen.

Tjejernas äldre v-spets Fixan's frk Julie kom 4:a i bästa tik.

Grattis Susanne Piepenburg-Karlsson till Fixan's Fröken Fräkens BIR-placering och 2:a i Blå-Gula hund!


Så ringer Olle och berättar hur det går på SBK-utställning på Gävle BK - hur bra som helst :0)

Riesen-Örnie CK och BIR, hans mamma Siri CK, Cert i bruksklass och BIM.

De tre collieflickorna fick CK allihop - Fornborgens Gamma kom 3:a i bästa tik, Fornborgens Iris kom 4:a i bästa tik och Springmist's Weeping Willow/Tilda kom 5:a i bästa tik.


Och som slutkläm så kommer Fornborgens Örnie 3:a i gruppen!


Tilda (Hippies moster) och Iris ägs av Bettan och Olles vänner Mia och Ronny.

Ja kära söta, vilken dag de haft alla ovan uppräknade :0)


Här kommer lite ögonfröjd...

Min rhododendron som jag vårdar ömt - den är väl 10 år vid det här laget och kunde säkert vara större - men den lever!!!


Och mitt röda hagtornsträd


Men herregud...varför håller människan på och lägger in bilder på sina träd och blomster stup i kvarten?

Jo det skall jag tala om :0)

Min blogg är min dagbok - jag gör back up på den (och resten av innehållet i computtern) med jämna mellanrum.

När jag en gång inte orkar ha kvar huset och måste sälja det - och kanske hamnar "på hemmet" - då kan jag titta på bilder från Växthusvägen 1, där jag bott i så många år (från 1967) - och mina barn och barnbarn kan läsa om vad morsan/farmor hade för sig.

Jag förutsätter att jag själv har en laptop "på hemmet" :0)




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards