Alla inlägg den 30 december 2008

Av Britta Hammarström - 30 december 2008 22:30

En rätt intensiv dag.

Bilen - min trogna, fina, alltid fungerande Volvo V70-2001, har börjat morra när jag skall starta.

Regelbundet servad, skött som ett lindebarn, har aldrig gett mig problem, förrän nu.

Batteriet är knappa två år, fluidum-nivån kollad, står lagom över cellerna.Ingen större idé att försöka ringa min "bildoktor" i morgon. 

Får koka lite örter, mumla besvärjelser och dansa runt lite i köket, för att den skall funka  - på torsdag - då jag behöver använda bilen för att skjutsa valp och matte till inrikesflyget om aftonen.

 Tänk, tänk - antingen är det så att jag fått ett halvtaskigt batteri - eller också är det så att generatorn håller på att tacka för sig. Får kollas snabbast möjligt efter nyårshelgen.


Men - "that´s what friends are for" - så ringer goda vännen Ulla och pratar lite om ditt och datt, får höra om Volvons magknip, och självklart kan jag då ta en av deras två bilar till Bromma flygfält på torsdag kväll - "suck av lättnad".

Min Volvo står nu med nosen utåt, är körd några varv runt i området, Bettan och Olle hjälpte mig att ta ut buren bak och kolla vattennivån i batteriet.

I vanlig fall fixar jag faktiskt burflyttning in och ut själv, men just nu känns det lite riskabelt.Efter batterikoll drack vi thé och åt goda danska kakor, som Krista och Pete köpt på Finlandsbåten till mig - skandinaviskt....


Théet dracks när jag så småningom lyckats lirka upp Bettan och Olle från köksgolvet och fyra totalt lyckliga valpar.

Olle hade en "jobbers- keps" på sig, någon valp lyckades få tag i den och si! Den fick vara kvar på köksgolvet och är nu ett vä'ldigt populärt bitobjekt.


 Barbro Alving!Vilken fantastisk kvinna/människa!Har tittat på ett program om henne - Så före sin tid! Så stark och klok!Nu är det sängdags!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards