Alla inlägg den 12 december 2008

Av Britta Hammarström - 12 december 2008 16:51

...vara NOG!

Hela veckan har det regnat, och regnat, och regnat.

I dag har det öst ner, hela dagen!

Pratade med en v-spetsägare i Småland vid lunchtid - där hade de 1 dm nysnö - vad är detta ?


Hade all nederbörd vi haft de senaste veckorna kommit som snö, så hade vi säkert haft en halv meter vid det här laget. Fy pocker så deprimerande detta väder är!

Tur att man har de sex små glädjeämnena här hemma att pyssla med ;)Pyssla....Dom håller igång så nog får man veta att man lever....

Snabba som vesslor, påhittiga till tusen, alla sex har en stor neonlysande stämpel i pannan - där står det BUS!


Jag får inte glömma mina tre storhundar - när GG sover är det klart avkopplande att umgås med dem - som inte försöker hänga i kläderna, bita i tårna, försöker smita ut så fort en grind flyttas för att jag skall ut eller in etc etc..

Att det här med bitandet inte är ok, håller jag på att upplysa GG om - det börjar faktiskt tränga in.

Lite skönt kanske för dem som blir ägda av småttingarna, att det värsta bitandet är borta när de byter hem.


TV ja, riktigt Isabel, vem behöver det? Men när GG röjer i hallen och köket brukar jag försöka glo på min lilla köks-TV, om det är något jag verkligen vill se. Jag kan i alla fall få se fragment av programmet :0)


Och Solan, i början var det svårt att skilja GG-medlemmarna åt. Nu går det mycket lättare.

Ett par vänner - också goldenuppfödare - brukar ha små duttar billack på sina valpar, det blir "grön-huvud", "grön-mitt", "grön-bak" etc.


Lilla Skrållan är ju rumplös, lätt att känna igen, Jonathan/traktorn går bara inte att missa ;), Pippi Långsvans (Ida) har inga vita tassar,

Kajsa Kavat (Hilma) är ljusast och har inte heller vitt på tassarna.

De två som jag kan få kolla lite extra är Lovis och Karl - båda har vita vänstertassar fram, och är lika stora, men ett snabbt finger på magen på någon av dem, visar ju  om det är Lovis eller Karl ;)


Åh neeej....

Trodde ett tag att regnet skulle sluta, men nu hör jag hur det bara trummar på takfönstret i rummet bredvid - jämmer och elände.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards