Alla inlägg den 17 december 2008

Av Britta Hammarström - 17 december 2008 16:01

Varje dag så kvittrar SMHI om att det skall vara molnigt men uppehåll....

Det är inte uppehåll, det regnar - dag efter dag - vecka efter vecka! Jag blir galen!


Vilodagen inleddes med den vanliga ritualen. Frukost till alla små och stora vänner vuid 06 00, ut med storhundarna, in med storhundarna, torkning.

Bitte ger GG en skvätt. Matte dricker the´och umågs med småttingarna blandat med uppstigning från stolen då och då för upplockning av små korvar samt torkning av kissfläckar som hamnat utanför tidningarna.

Så småningom knoppar GG in, alla vi andra hoppar raskt i säng igen och sover till lite efter 08 - sköönt!


GG får en liten slurk A-fil på bricka och förpassas ut i hallen.

Matte städar köket, skakar fällar, plockar upp leksaker, vädrar, samlar ihop tidningar, tvättar golvet, lägger ut fällar,byter vid behov, lägger ut nya tidningar, lägger tillbaka leksakerna.

GG har lekt som tosingar i hallen, men vill gärna in i köket igen - dom gillar verkligen köket, tvättstugan och pannrummet.Jag är så ledsen att jag inte kan låta dom få gå ut - gggrrr..

Tvättar golvet i hallen.


GG somnar vid 10-blecket, jag lastar raskt in 6 sopsäckar med kissiga tidningar i bilen, hundarna bak i buren och åker till Skå återvinningsstation och gör mig av med kisseriet.

Stannar till på vägen hem och går på ett stort fält med vännerna, riktigt rent och dom kan springa och får nosa på ett lite nytt ställe!!

På detta fält såg jag en mängd av de här buskarna, jag tror att det är slån -men har ni sett vilka märkliga lavar som växer (eller parasiterar) på buskarna!

Så här mycket har jag aldrig sett på buskar förut.

Bilden tagen med telefonen så den är inte så bra.

Och snöfläckar i diket - var kommer den snön ifrån?



Men hallå! Är det en mullvad bland fällarna?



"Hihihi, nej det är bara lilla jag"!


En prommis till, i skogen, har det blivit - precis när jag satt in hundarna i bilen igen så övergick det från dugg till ösregn - fiiiiint!


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards