Alla inlägg den 16 december 2008

Av Britta Hammarström - 16 december 2008 18:45

Puuh! I dag blev det intensivt.

På förmiddagen bar det å´till klubben, mina och Birgittas vänner fick röja på golfbanan - Hippie var salig ;)

Därpå vidtog träning, både Hippie och Bitte var vindögda av förtjustning över aktiviteterna, Stina lika happy över att få springa efter boll-i-snöre ett tag.

Hemma fick storhundarna vara på baksidan medan jag gav GG lunch - de åt snabbt och jag kunde gå ut och duscha de tre musketöserna och ta in dem.


GG härjade på efter näringskicken, mattades av och somnade vid 13-blecket. Jag tog då de tre och for till Vällingby. Låste noga buren (och bilen förståss ) och spurtade (så gott det gick....) iväg och köpte de tre klappar jag inte kunnat inhandla på nätet.

Hittade snabbt vad jag skulle, halleluja! 

Hemma tittade sex små nyllen yrvaket upp  från sovhörnan när vi kom in.

Storhundarna fick vara ute en stund och så var det dags för middag.


När det var klart, gick Bitte in och tankade av lite - det blir längre och längre mellan gångerna och jag har försiktigt börjat minska hennes matportioner. GG är 7 veckor i morgon.

Så blev det spring både i hallen och köket - herreminskapare vad de flänger nu;) Kurragömma under lilla hallbyrån, här gäller det att låta så farlig som möjligt.

Vilda jakter genom hallen, ut i köket och så tillbaka igen - de kommer som en lite buffelhjord :0)


Här är lite bilder från gårdagens glam med Hippie och mamma i vardagsrum och matrum. Stina deltar fortfarande inte, sitter några trappsteg upp och tittar med högdragen min....


Nu är mitt knä ganska trött och faktiskt rätt svullet  - morgondagen blir en vilodag!


"Men guuu´vilken schysst binge du har tant Hippie! Titta på miiiig (Skrållan) , jag törs hoppa från kanten"!



 Valparna:" Titta, titta, när jag slänger mig på rygg - titta, titta, jag kan klättra över henne - titta nu jag tänker också hoppa över kanten, men titta då"!

Hippie: "Om jag låtsas sova kanske dom drar"...



"Spring för livet - morsan kommer!!! Hjääälp, hon fick tag i mig"!


"Men morsan är ganska snäll"...


Och se bara på de här bilderna, hur fint svansarna börjar komma upp på ryggen. Hoppas, hoppas att de lägger sig i fina "kringlor".


Efter lek och bus är det härligt att få dra sig tillbaka till sovhörnan och bara knoppa in. En del gillar att ha täcke på sig...


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards