Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Man har egna terrorister...

Av Britta Hammarström - 4 december 2008 17:42

...bl a valparnas dyra moder.

Bitte ansåg bestämt att hon skulle ha MAT kl 0500 i morse.

Jag har lyckats få frukosttiden satt till 0530, med tanke på att valparnas mattider snart kommer att bli fastare än vad de är nu.

0530 eller kanske 0600, 1100, 1600 och så runt 2030.


Men som sagt, i morse krävde Bitte käk kl 0500. Jag ligger still i sängen och väser åt henne att lägga sig ner och ta´t lugnt. Vad gör hon då?

Jo, hoppar ner ur sängen, i valplådan, ur och i den ett par gånger varvid valparna naturligtvis vaknar och tror att morsan är på väg med tankarna fulla.

HA! Här skall icke givas di, här skall drivas matte till vansinne säger Bitte och hoppar ett par gånger till.

Resulterar förståss i att valparna skriker som ett gäng fiskmåsar och jag måste packa mig upp och ge storhundarna mat + släppa ut dem.


Kommer knappt ut i hallen - grindarna hakar i mitt  nattlinne, jag fastnar och fiskmåsarna angriper fötterna. Trasslar mig muttrande ur grindarna, som måste sättas ihop igen meddelst sina pinnar - hela tiden svår fiskmåsattack...

Inne igen och avtorkade (regnar- naturligtvis)hundar,  då kan Bitte tänka sig att gå in till valparna och ge dom varm frukost.

Ger mig själv en kopp thé, hämtar in blaskan och sitter några minuter i köket.

"Gangstah"-gänget (GG) har nu lugnat ner sig och är mer inne på att jobba ut badrumsmattan i hallen samt bära in tidningar i lådan alternativt riva sönder dem.

GG mattas av mer och börjar trava tillbaka till lådan för lite mer knoppning.

Mandrom kryper raskt ner i bingen, tittar lite mer i DN, men känner hur ögonlocken bara trillar ner.

Somnar och får sova till 07 30 - halleluja.

Tilläggas bör att det var tjo och tjim ett par gånger under natten också...


Upp, dusch, släpper ut storvovvarna, samlar ihop kissiga tidningar, tvättar golvet, ut med nya tidningar - GG halvsover så det går bra att jobba på.

På med jackan, tar kopplena och smyger ut. Lugnt hos GG.

In med vännerna i bilen, till verkstaden och en rask promenad över fältet tillbaka hem.

Duschning av hundar och så äntligen kaffe!


GG vaknar, får mat av morsan och leker ganska snällt.

Mandrom städar, viker tvätt, byter på tvättmaskinen - hur i herrans namn kan det bli så mycket tvätt?

GG får mat av mig, leker lite till, underhålls av mandrom med handpåläggningar, gullegull och pussepuss  och somnar.

Jag tar med mig de tre stora ut på fältet och har lite lattjolajbanlek med bollar.


Besök av urmakare Rolf - jovisst! Klockmonstret har hak´upp sej - den slog och slog och slog och slog ända tills jag via akut telefonsamtal till Rolf fick tyst på den.

Rolf får kaffe, gosar med valpar, tar med sig urverket hem.

Visar sig att liten (väldigt liten)metallbit gått av, skall bytas.


På med jacka och pannlampa - kolsvart ute - hundar och koppel, klafsar iväg längs grusvägen, tillbaka till verkstaden och hämtar bilen.

Till apoteket, inköper mer maskmedel, blir avmaskning nr2 i afton.

Nu vill jag ha mat!

 
 
Vera

Vera

4 december 2008 19:17

Jag kan inte låta bli att småskratta när jag läser om din/er dag:=) Känner igen det så väl och värre kommer det att bli! Men vad gör det, när man får så mycket roligt tillbaka! Ha de' så bra med dina små godingar!

http://web.telia.com/~u49110270

 
Ingen bild

Solan

4 december 2008 21:04

Jag klagar ju över snön, men behöver inte duscha nån hund efter utevistelse. Det är ju faktiskt en fördel.

 
Ingen bild

Marianne K.

4 december 2008 21:38

Ack ja!! Den klockan, du vet vad jag har sagt "låt den gamla stackaren få vila i ro" den har gjort sitt här i livet;)Kom just hem från Malmö där var det både åska och snö och så regn förståss. Hade mycket att läsa på din blogg, hela 4 dag.

 
Ingen bild

Britta

4 december 2008 21:45

Åhhh, snö......
Här snackar väderleksspänsten om snö, men vad får vi - bara mer regn och gegga...

Jag vet Vera ;)
Har ju som sagt följt Bettan och Olles uppfödning på nära håll under alla år och även varit inkallad som valpvakt då och då.
Men vad gör det att man kliver i valpkiss och får tårna perforerade - när man kan sitta med ett litet götebarn i famnen och viska hemlisar till henne eller honom och få massor med blöta pussar tillbaka.
Eller man sitter där på sin pall, fånigt leende och bara tittar på småttingarnas beteende, registrerar olikheter i personligheterna, gläds åt hur de tar ytterligare kliv framåt i sin utveckling....

 
Ingen bild

Britta

4 december 2008 21:51

Välkommen hem!
Hoppas trippen var lyckad, trots risigt väder!
Pratade med B och O precis när du varit där och hämtat Fia och Exi.
Vi kan väl höras i början på nästa vecka och se när det passar dig att glida förbi.

Angående klockan - den skall gå! Och slå! Det är både urmakare Rolfs och min inställning.
Hålla på och ynka sig bara för att man råkar vara 227 år - ähh :0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards