Alla inlägg den 24 maj 2007

Av Britta Hammarström - 24 maj 2007 17:02

Brukar titta på TV-programmet med ovanstående titel - rätt kul.

Meningen gäller i dag i högsta grad min "lille" son (1.96 i strumpfötterna) Janne - vad gjorde hans datanördige mor utan hans flinka fingrar på tangentbordet :0)


Janne installerade min nya dator för ett tag sedan - allt funkade kanon. Men så skulle jag uppdatera min hemsida och si då ville Front Page inte vara med längre - här gick att ändra och slå volter - men någon publicering på webben ville programmet inte veta av. Någon liten hemlig bug någonstans, som jag aldrig skulle ha hittat själv.

Janne fixade och donade en stund och - halleluja! Ändringarna publicerades hur snällt som helst.Nu skall jag ta itu med den igen och färska upp den ytterligare.

Jag lärde mig snabbt den nya vägen att publicera - det var annorlunda än tidigare, men enkelt.

Som sagt, vad gjorde man utan dessa datakunniga söner/män,döttrar/barnbarn /kompisar? Alternativet är väl att ta hem en datakonsult, som förmodligen gör samma sak, men tar präktigt betalt.


Suck! Min Mason Pearson-borste kom inte i dag heller - kammar Hippie med en vanlig hundkam, vilket går utmärkt än så länge, men är väldigt nyfiken på den proffsiga borsten. Betalade den 15/5  - rätt trög leverans tycker jag!

 Har faktiskt inköpt en till dotter Bettan också - hennes kommentar var "Oj, det är sådana man bara tittar på på utställningar, och så går man vidare". Jo, dom är dyra, men det är förmodligen en "once in a lifetime"-grej att köpa dom, så det må vara hänt.


Jag har lovat Stina och Bitte att dom också kommer att bli borstade med sagda verktyg - även om dom inte är långpälsade - ingen mannamån här inte!






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards