Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Britta Hammarström - 3 maj 2007 23:15

Alldeles riktigt Mia - Heidi flyttar till växthusstritan på söndag eftermiddag :0). Olle lånade min bil i dag och när han kom tillbaka med den tog vi en fika i trädgården. Olle hade Gamma och Heidi med sig - Heidi skuttade runt på gräsmattan och jag tyckte att hennes päls stod så himla bra mot det gröna gräset - tänkte "jag MÅSTE bara ha en collie här som prydnad" :0) :0) Hähähä.....

Närå, jag har, ända sedan Bettan började föda upp colliesar sagt att jag mycket väl skulle kunna tänka mig en tik och då kanske som fodervärd - praktiskt för Bettan och Olle att ha damen nära och kul för mig. Nu yppade sig detta splendida tillfälle - varför inte slå till ;

 Det verkar ju dröja ett tag innan Bitte tänker föröka sig genom delning - när det blir aktuellt är Heidi nästan ett år - nema problema.

Att Heidi flyttar hem till oss betyder ingalunda att västgötarna läggs på hyllan - nänämensan - hör skall tränas, tävlas och ställas ut - nu får man bara passa ihop programmen så att Heidis aktiviteter får plats också.

Den lilla damen är väldigt självständig och kavat - hon kommer att få en tuff första vecka här :0) - ohörsamhet vid inkallning tolereras icke! Det är regel 1A - man kommer när man blir kallad på - här skall vi inte ha en liten fröken som måste gå i koppel överallt, hon skall kunna gå lös precis som alla mina andra hundar kunnat göra - undantages den jaktgalna första goldentiken Honey - och det var inte hennes fel - hennes oerfarna matte blev tagen på sängen - aldrig mer!!!

Frånsett strikta inkallningsregler kommer det att bli mycket puss och kel, ligga i sängen, leka, upptäcka - bli accepterad av pestgötarna (det kommer inte att dröja länge) mm mm...

Och så var det det där med att torka kiss igen..........

 Tack och lov att det ligger en sommar framför oss ;)

Så här såg hon ut, 56 dygn gammal - är född 070223



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards