Direktlänk till inlägg 19 mars 2007

Hasard

Av Britta Hammarström - 19 mars 2007 17:51

Åter i hemmet efter utflykten till Malmö. Gratulationer till Annethe (Lejondalens kennel och Annika (Westorps kennel) som tog hem BIR- och BIM-titeln!För Stina och Bitte gick det väl inte så lysande. Bitte fick bara en slät etta (mycket god kritik, men...) Stina hamnade som 2:a i championklass med CK och 5:a i bästa tik - alltid något:0)Så är det, upp ibland och ner ibland - det vet man, men blir ändå lite förvånad över det egna jaget - lite nedstämd och bedrövad över Bittes släta etta - men så tänker man - "äsch, snart kommer Lilla Stockholm, då går det säkert bättre" - och vad är det som säger det då..... :0)Jag tycker fortfarande att Bittes etta var lite snopet. Hon är i så attans bra kondition, härligt musklad (till skillnad från en del rätt överviktiga hundar i ringen), pälsen i toppkondis och - om jag får säga det själv, en rackarns fin tik! MEN (Let's dance....)hon var inte den typ som denne domare föredrog - han ville ha lite mer kompakta hundar - Stina passade alltså bättre. Många väldigt bra tikar var där, ofta tycker jag att det är fler hanhundar i ringen, men här måste det ha varit övervikt på tiksidan. Min katalog försvann i vimlet, så jag kan inte ange exakt antal.Resan ner och upp gick bra, tog det lugnt, låg i min fil på E4-an resp E-20 och malde på - så himla skönt med farthållare - pluppa in 110km och så bara tuta på och lyssna på talböcker! Tog mig förbi ett stort antal långtradare men i övrigt höll jag mig i innerfilen - då och då tjöt någon Audi eller BMW förbi i 200 blås - varför är det nästan alltid dessa märken som ägs av kamikazepiloter?Vädret var verkligen vidrigt hela helgen. Blåste storm och faktiskt t o m orkanbyar på vägen ner, inte på fredagen, men lördag, från Jönköping och till Malmö fick man stötta med ratten hela tiden, vinden tog hårt i bilen, trots att den är tung. Väl i Limhamn, företogs några promenader längs havet - gick inte att gå mot vinden! Och gick man med vinden så gick det väldigt fort ;) Tur att götarna är kortbenta, blir inte så stort vindfång då.Träffade trevligt västgötafolk i Malmö och såg lite andra hundar än de man vanligen ser i mellansverige - kul!Utställningen var helt ok, frånsett två saker1. Rastplatsen! Det var det vidrigaste jag sett! FYYYYY Malmö, där får ni bättra er. En bit cementklädd mark, till hälften full med vatten, två-tre lastpallar och en liten låda med krollsprint! Försök få tikar att kissa där ! Tvi vale!2. Start av bedömningen fick fördröjas, domarna ombads döma långsamt, då bilköerna var så långa (och långsamma) till parkeringen att folk inte hade en chans att hinna i tid.Jag kom 3 minuter över 8 och fick ändå snigla mig fram i säkert 15 minuter, runt en rondell,innan jag kom in på parkeringen. Klart obra! Visst kan man säga att folk skall ge sig ut i tid, men här var det nog lite tjall på planeringen.Nu är allt uppackat, hundarna har fått en ordentlig promenad och mat - mattes mat står i ungnen - så var den här lilla resan över - vi har bott bra, fin stuga och hyfsat hotellrum, träffat trevligt folk, ätit god mat - får duga :0)Bifogar några bilder från vårt lilla äventyr. Vi hann in på hotellrummet, 3 sekunder senare satt Bitte på bordet vid fönstret och kollade utsikten - företagsam dam ;) Stina nöjde sig med att stå i en stol och titta ut över havet. Fick ett par riktigt bra bilder av Öresundsbron. Stor dubbelsäng i hotellrummet - två små rumpnissar trivdes fint i den !I stugan fanns en liten soffhörna med TV, den dög bra att slappa i den också.Det är så otroligt skönt och okomplicerat att resa med dessa små grå/rödbruna - inga problem med nya nattkvarter eller andra nya ställen. Allt accepteras prompt, undersöks, bekantas med och så är det klart. Nya canvasburen funkade väldigt bra, är ju lite annorlunda för hundarna än metallburen, men de klev snällt in i den.

 
 
Lisbeth

Lisbeth

19 mars 2007 21:18

Fin beskrivning av skåneäventyret! Kul att läsa sådant, man blir så inspirerad.

Jag är nog lite avis, minns när jag åkte med Bero med tåg, båt, bil, bodde på hotell etc.
Så roligt det var!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Ingen bild

Karin med Ystra o Deja

19 mars 2007 21:30

Välkommen hem! Fina bilder och en resa och utställning erfarnare. Lilla Stockholm då blir det hård konkurrans av Deja (hoppas jag). Hoppas också att du fått SKV:s årsmöteshandlingar.
GOD NATT önskar Karin

 
Nilla

Nilla

20 mars 2007 07:44

Låter som en trevlig trip! En slätt etta är väl inte dåligt?? Fast jag fattar vad du menar!! Den enda uställning jag ska på i sommar blir nog Borås, fast det hade varit himla kul att åka till Stockholm!! Ha en bra dag....

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

20 mars 2007 07:59

Tack för glada tillrop!
Det blir hård strid mellan Deja och Bitte Karin :0) Har du ställt ut för den damen tidigare? Jag har inte en susning om vem hon är eller vilken typ av hundar hon gillar. Ibland är man visserligen lika undrande efter utställningen som före, du vet när domaren bedriver någon slags "Hawaii-bedömning" - det gungar hit och dit;)
Visst är det bättre med en slät etta än en tvåa - men eftersom jag har två cert på den här damen och hon nu är två år, så går det ju inte att neka till att man gärna ser det tredje certet.
Dock, efter 25 års utställande, är jag rätt luttrad - är man så korkad att man ger sig in i den här cirkusen,och dessutom fortfarande tycker att det är kul, så får man ta det som det kommer.

 
Ingen bild

Nilla

20 mars 2007 16:22

Då håller jag tummarna att tredje certet kommer i Stockholm......

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards