Direktlänk till inlägg 6 mars 2007

Valpar m m

Av Britta Hammarström - 6 mars 2007 19:32

På förmiddagen blev det tur till klubben, promenad på golfbanan och så träff i klubbstugan med Yvonne, som skall vara instruktörselev på den valpkurs jag skall starta 14/3. Jättetrevligt att ha med Yvonne! Vi gick igenom lite inför starten - ingen idé att detaljplanera för mycket. Man måste liksom "känna" på gruppen lite, det kan vara så olika från termin till termin, kunskaps- och erfarenhetsnivån kan vara hög eller låg rakt över eller också varierande inom gruppen - man får anpassa träning och teori därefter.Jag har haft tämligen många kurser under årens lopp, grund-, unghund-,spår-,sök-,lydnadskurser, men valpkurserna är klart roligast att ha. Härligt och så otroligt stimulerande med dessa entusiastiska, nyfikna, nyblivna valpägare - för oavsett hur mycket kunskap de har med sig i bagaget verkar det som om de finner det lika roligt att gå kurs med en ny hund.Hem, promenad och så träningsomgång på fältet.Middag till vännerna och så tog jag present och drog ut till dottern för att gratulera på 40-årsdagen. Fullt med blommor i huset och en del presenter hade ramlat in.Vi fikade och skovlade in biskvitårta (ingen smalmat....). Jag tillbringade en lång stund i valprummet, Nadja hade inget emot att jag kom in och kollade valparna, men de fick vara ifred, jag bara smekte dem med ögonen :0) - 11 dagar i dag, snart öppnar de gluggarna. Väldigt jämna och blanka små colliebarn och förvånansvärt stadiga på sina ben redan!Skickar med lite bilder på raringarna!

 
 
Ingen bild

Lisbeth

8 mars 2007 17:24

Vilka fina valpar! Det är i alla fall detta som är livet på en pinne! Härliga väluppfödda småttingar och alla förhoppningar som knyts till dem. Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<<
Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards