Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Britta Hammarström - 29 juni 2011 20:34

Mer smaskig köttfärs på förmiddagen.

Efter lunch blev det premiär i valphagen. Min gamla cykelkorg rymde 3 valpar, 2 hämtades i famnen. Ida var mycket bekymrad över det här tilltaget......

Men blev snabbt lugn när hon räknat in valparna i hagen.



Alltså! Nu måste jag ha sett precis allting i hela världen!

   


Man blir helt matt!

 


Kolla svansen   


Jädrans mysig filt hörni!

   


Jag tror jag äter ute i dag....

 


Man kan passa på att ta sig ejn slurk när morsan är upptagen med att städa Hildur

 


Bitte och Skrållan säger "välkomna i det gröna" till småttingarna

 


Moster Skrållan, moster Skrållan, vänta på oss!

   


Kull moster - du har den!

Bitte ser verkligen ut att vara en stolt mormor!


Ska bara kolla konstruktionen....

   


Det är rätt små vänner, lägg er och vila en stund.

 


Börjar kanske bli dags att  ta in småttingarna och låta dom smälta den här ENORMA upplevelsen!

När alla valparna sov tog Ida och Skrållan en tur i hagen och kollade för säkerhets skull att ingen var kvar.

Jag knöt fast snitslar på linorna - lätt hänt annars att man går och tittar på valparna och står på näsan.

    

Efter äventyret i valphagen - som varade ca 45 min. - tog jag in gänget och de fick vara på köksgolvet en liten stund medan jag städade lådan - gissa om de sov sedan!

När de kvicknade till passade jag på att pilla i dom avmaskningen  - gick väldigt lätt!

Bitte och Skrållan är verkligen MED hela tiden, Ida har intget alls emot det. Mormorsmor Stina iakttar på avstånd, likaså Hippie - "vi vet nog vilken sort det där är" !!


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards