Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Britta Hammarström - 6 juni 2011 21:08

..för alla hälsningar till Idas valpar - det är knäpptyst i valplådan, både mor och barn snusar sött.

Kommer Britta och jag också att göra inom sisådär en halvtimme :0)


Av Britta Hammarström - 6 juni 2011 18:46

 
I dag, på Sveriges nationaldag föddes Idas fem valpar - tre flickor och två pojkar. Allt har gått bra, valparna kom snabbt igång att äta, Ida är en supermorsa och har varit väldigt duktig hela tiden.
"Förarbetet" började 23.30 i går, första valpen föddes 10. 10 i dag och nr 5 kom 15.15 Jag har sovit en timme sedan i förrgår natt, nu balar jag snart taklänges   
 
Mina fyra vänner har verkligen "stått på undantag" sedan i går. Grindarnas förförliga tid är här......
Vi har setts lite då och då i alla fall.....
Nu är allt betydligt bättre. När valpandet lugnat ner sig på eftermiddagen, Ida blivit rastad igen, valplådan renbäddad för urtonde gången, Ida blivit duschad i rompan (igen), så satt Britta hos valpar och mor och jag tog mina vänner och gick en ordentlig promenad.
Nu ligger Britta och vilar (läs sover som en stock) på min säng, Ida och valpar i lådan bredvid sängen, och jag ska lägga mig på soffan i vardagsrumet och glo på TV - (hahaha, i fem sekunder....), för att vännerna ska få känna att jag är med dom. Går ingen nöd på dom dock, man ser bra genom en kompostgrind, altandörren står öppen,men det är det där med närkontakt och sällskap!
 
Så fantastiskt bra och trevligt det är att ha Idas matte här! Vilken hjälp! Och extra trygghet under Idas valpning. Och vet ni! Britta dammsuger när jag går ut med hundarna....
 
B. åker hem till Barkarby på onsdag, men kommer snart igen.
Skrållans nya bästis!
 
 
 
Mina små barn....
 
 
Mamma är lite trött....
    
Inte så lite heller....
    
 
Vår mamma är ute och kiss....ähh, har gått ett ärende,kommer strax...
 
 
Två långa svansar, två lite längre stubbsvansar och en kort stubb.
Vikt:
 
310g
290g
290g
280g
250g
 
Inte undra på att Ida var så tjock.....
 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards