Direktlänk till inlägg 26 december 2010

Redan annandag jul

Av Britta Hammarström - 26 december 2010 16:12

En väldigt lugn och skön julhelg har jag haft. Trivsam julafton med hela familjen - åtgången vid julbordet var väl inte lika god som vanligt kanske.....men en del gick ner.

När alla åkt hem på julaftonskvällen och jag plockat undan, satte jag mig och lyssnade på de två klassiska CD-skivor jag fått och bara njöt.


Juldagen gick i makligt tempo, två promenader - i övrigt ägnade jag mig åt att lägga över alla mina bilder i den nya externa hårddisken - toppen!

Låg och läste och sov en timme på eftermiddagen - precis så där slappt och skönt som det ska vara på juldagen,  hade jag det.

Bittes ben - går långsamt framåt med läkningen, hon är absolut inte sämre, det går åt rätt håll, men långsamt....

I dag har Birgitta och jag varit på Helgö och undfägnats med smarrig risgrynsgröt till lunch - risgrynsgröt är så gott  men inget jag kokar till mig själv - och färdigköpt....näää tack....


Mer snö har det kommit...så roligt  

Mandrom har skottat och fixat till gångarna på baksidan.

Den fina västgöten som jag fått av Ulla Gamberg (kennel Vastgota) står pall, har inte drunknat i snön ännu. Snälla Ulla släpade med den ända från Canada, när hon var här för världsutställningen 2008.

 



Tack morsan, för att du skottar åt oss!

   



Rhododendronbusken ser väldigt frusen ut - undrar om den klarar sig....

   


Ja ni tjejer - det dröjer nog innan vi kan gå på "vårt" fält igen...

Bitte får vara  med de andra två brudarna på tomten när jag är med och kan hålla koll på att det inte blir rejs.



Min högt älskade Rörstrands-bock - kommer från mitt föräldrahem - glömde vi att tända på julafton.

Den ska få lysa över min middag i dag.

Jag är inte så där särskilt bunden vid "prylar", går det sönder så gör det, världen går inte under för det.

Men om bocken skulle gå sönder, då skulle jag bli alldeles kolossalt ledsen. Jag vet inte varför, men jag bara älskar den.

Och jo visst symboliserar den barndomsjularna...

      

 
 
Duritzan

Duritzan

27 december 2010 20:34

... och här hade något snille kört sönder elskåpet vid vägen :-(. Jag hade märkt att det var något fel med elen men jobbat vidare med det som var akut och som ändå fungerade. Sedan jag kollat säkringarna inne gick jag ut och skottade mig fram till skåpet med huvudsäkringarna. Då stannar en bil utanför och jag hör en man säga i mobilen att han äntligen hittat felet. Så jag frågade om han menade att felet INTE låg inne i mitt hus. Jo så var det, det tog tre timmar (utan ström!) innan de lagat det. Glad i hågen nattade jag hundar, valpar och mig. Fast - bergvärmepumpen funkade inte... Ringde felanmälan på morgonen och samma kille som igår kväll kom och kopplade om ett par kablar (faserna hade blivit fel) sedan gick systemet igen. Men det tar tid för allt nedkylt varmvatten att bli varmt igen. Och husvärmen kopplas inte in förrän varmvattnet är varmt. Större delen av dagen hade jag alltså cirka 15° inne. Utom på golvet där det som bäst var 14°. Nåja, nu är ordningen återställd och jag har avfirat det hela med smarrigt kaffebröd bakat av min väninna, till det ett glas likör (och kaffe förstås). Bea verkar piggare, valparna frodas med andra ord - friden lyser över oss. Hoppas den lyser lika gott över er!

http://www.duritzans.se

Britta Hammarström

28 december 2010 20:51

Usch!
Tack och lov att Bea och valpar mår bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards