Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Pudelnass...

Av Britta Hammarström - 4 juni 2009 21:56

.. d v s totalt genomblöta,kan man lugnt säga att vi alla fyra var efter sejouren på Värmdö. Jämmer och elände så det öste ner hela kvällen!


Åkte i mycket god tid hemifrån till lydnadstävlingen på Värmdö BK - vet hur mycket köer det kan vara - och det var tur att jag gjorde det! Det tog 2,5 timmar från Ekerö till Värmdö BK, tvärtjockt!

Vi var kallade till 18 30, jag åkte hemifrån före 15 30 och var ändå inte framme förrän kl 18!

Nåja, det var ju gott om tid, jag rastade vännerna ordentligt i i skogen efter att jag anmält Hippie i Lyd I.


Platsliggning - det formligen vräkte ner! Jag tyckte synd om hundarna, Hippie låg där med öronen slokande, blinkade med ögonen, det strömmade vatten om alla 6 hundarna i första omgången - men dom låg!

Vi hade nr 5, så jag tog Hippie och götarna och sprang till skogs igen en stund. Torkade alla tre och tog in Hippie i stugan för uppvärmning - kallt var det också , ca 5 grader :(


Vår tur, Hippie var inte lika alert  som förra gången, men då var vädret kalas - ändå gjorde hon allt väldigt duktigt - jobbade på bra!

Planen vi gick på låg  tätt intill motorvägen, trafiken svischade förbi oavbrutet och regnet gjorde ljuden ännu mer påträngande. Tävlingsledaren hade en väldigt svag röst så jag fick verkligen lyssna ordentligt för att höra kommenderingen, det gjorde att jag inte gick lika målmedvetet som jag brukar och det gjorde nog också Hippie lite tveksam - 7,5 på linförigheten.


Men vi hamnade på en 5:e placering (av 12 ekipage) med ett förstapris och 171 poäng - du är så duktig Hippie :0)


Hemfärden gick betydligt snabbare än ditfärden - nu är hundarna torra, har fått varsitt kvällskex och skall strax få gå ut en sista vända på tomten - sedan blir det skönt att krypa till kojs.


Här är Hippie med sitt pris - en pipleksak - hon fick en kortlek också - jättekul för henne, det har hon alltid önskat sig :0)








 
 
Larsson

Larsson

4 juni 2009 22:38

Larsson säger: Grattis - ni är ju för duktiga!

Ymer säger: Kortlek! Jag har alltid önskat mig en kortlek...

Om jag ber snällt så kanske "hon med kjolarna" bjuder hem mig på poker...
*hoppas, hoppas!!!*

Gusten säger: Kortlekar är trista! Dom rullar ju inte ens en gång... å inte kan man kampa med dom heller. Döötrist!!!

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

4 juni 2009 22:56

Hippie: "Yyyyymer - du kan få komma hem till mig och spela klädpoker nääär du vill ;););)"

Matte:"Hippie, styrsla till dig nu!!!Ja ja, du fäller!!! Men du behöver inte bli så...så...lättsinnig! Du gör ju gossen alldeles kollrig "

 
Anna

Anna

5 juni 2009 09:21

Grattis till ytterligare ett fint förstapris trots regn och kyla - vad duktiga ni är!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

5 juni 2009 09:48

Duktig Hippie och Matte.

 
Bitte

Bitte

5 juni 2009 22:06

Grattis till duktiga Hippie och alerta matte Britta!

Tack för din hälsning hos oss! Vi är så nöjda med våra valphem, men saknar ett...som säkert kommer så småningom!

http://hem.passagen.se/sanningegardens

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards