Alla inlägg under maj 2009

Av Britta Hammarström - 4 maj 2009 15:58

...känner man sig som, när man ser de här korten på mandrom med sina två äldsta barnbarn.

Jag har väl ansett mig såsom varande rätt lång - 176cm i mina yngre dagar, har sjunkit ihop nu på ålderns höst, men ändå...

Sam rände om mig för länge sedan, nu går Lisa snart om mig, hon också :0)





Och så har Bitte-dotter Hilma varit på ny utställning och fått HP - grattis Hilma, Krista och Pete - och tack Uma som visar henne så fint!

Snyyygg tjej!


Av Britta Hammarström - 3 maj 2009 15:21

...tillsammans med Janne, Pernilla


Sam


Lisa

 


och Eli



Vedkapare Sam


Han har ju lite att jobba med...




Gjorde ett besök på Gustavshills handelsträdgård och blev av med lite stålar - lätt gjort på dylika ställen :0)

Nu skall jag ta itu med rensning av rabatten på husets långsida - där har hastigt stuckit upp en massa ogräs - spelar ingen roll hur torrt det är, ogräs sticker upp näsan i alla fall.




Av Britta Hammarström - 3 maj 2009 11:02

..för uppmuntrande tillrop och trevliga kommentarer!

Och Marianne ! Kul att du äntligen lyckats trassla dig ut i cyberspace igen - duktigt :0)



Av Britta Hammarström - 2 maj 2009 16:04

Hemkommen från Eskilstuna BK.

Vilken fantastiskt fin klubb! Allting välskött och propert, stort timrat klubbhus, separat byggnad med 3(!) vattentoaletter, fantastisk skog bakom stugan och en parkering flankerad av höga täta träd, skugga kan hittas i stort sett hela dagen.


Vi gled in på klubben kl 06 30 i morse. Jag anmälde mig och så tog vi en rastrunda i skogen.

Hippie fick startnummer 3 av 6 sökhundar. Appellklass spår gick samtidigt, samma domarpar, så vi fick vänta lite efter söket, tills domarna återkom från spåret.

Det gick ändå betydligt fortare än beräknat, eftersom några spårekipage inte kom.


Hippie har skött sig strålande! Jag är verkligen  imponerad av henne. Så motiverad och så samlad. Vi landade på en 3:e placering, med 256 poäng (224 krävs för uppflyttning) och därmed uppflyttning till lägre klass - kanontjej!


Här är Hippie med sina priser, vattenflaska och en jordgubbe i keramik, ämnad som värmeljushållare.


Dagens trevligheter är inte slut med detta. Mikaela och Ulrika ringde och berättade att Bittes dotter Lovis blev BIM-valp vid Tjolöholms slott i dag -

stor grattiskram från mig och en slick från mamma till Lovis.

Bilder är på ingång har jag förstått.

Här är en texxempel.

Enligt matte Mikaela hade Lovis bara två gångarter i ringen - full fart eller Bittehopp !?? Bittehopp...nu förstår jag inte.....:0) Jodå, jag förstår visst. Lovis har ärvt Bittes känguru-gen ;) Bitte har sånär slagit av mig glasögonen ett par gånger - en studsgöte, kan man lugnt säga. Lovis fick mycket beröm av domaren för att hon var så lätthanterlig på bordet - bra jobbat Ulrika!




Liten söt-Lovis med sina rosafletter!



 Lovis´kritik - det där med rygglinjen kommer nog att fixa till sig ;)

"Mkt god typ. Vackert huvud. Feminin. Vacker hals. Välvinklad i skuldra och överarm. Normal kroppsbyggnad som kunde ha lite starkare rygglinje. Välvinklat bakställ. Goda rörelser, speciellt fram. Utmärkt temperament"



Nu skall jag sitta i solen på baksidan och njuuuuta av detta. Kanske titta lite i tävlingskalendern  efter lydnadsklass I och -II-tävlingar framöver, både för Hippie och Bitte.

Är bjuden på middag till goda vännerna i kväll - härligt!






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards