Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Britta Hammarström - 23 maj 2009 20:21

Fick rapport om Zvennes finalplaceringar i Österbybruk - inte illa av en 10-årig västgötagosse;)

I spetsgruppen - 3:a

I veterangruppen - 4:a

I Blå-Gula hund - 2:a


Och så tittar man in på Anna Jaranders sida och ser att hon kör riktig "SM-plocke-pinn" med Yra och Asco i agility !

Grattis!


Jestanes så många duktiga och vackra västgötar det finns!



Av Britta Hammarström - 23 maj 2009 19:48

Tog bara en bild på Österbybruk - fingrarna var för stela för fler bilder:0)


Stina: Jag sa åt henne att ta med canvasburen och något plastigt att lägga över - just in case...

Bitte: Och tror du att hon lyssnade.... Näää då, "jamen prognosen säger vackert väder blablabla...."

Nu kan hon stå där utan paraflax, tur att vi har lite skydd...


Men flickor!

Glöm "trist-väder- utställning"! Titta på den vackra regnbågen !

Frågan är bara hur jag skall (osedd) ta mig in i mitt-emot-grannens hus för att vittja grytan med gullpengar  :0)


Hippie: Alltså! det är rätt tröttsamt för en annan, först med kollo ett par dagar och så utställning.... home sweet home - nu kan man zzzzova skönt på sin favveplats i trädgården ;)

Av Britta Hammarström - 23 maj 2009 16:35

..nåja, i alla fall från Österbybruk.

Flickorna och jag tillbringade natten på en grisfarm - märkligt nog luktade det inte alls särskilt mycket, i mitt  hus kändes absolut nada.

Vi bodde i ett f d brygghus, inrett å det finaste med kök, både med välrenoverad vedspis och liten bänkspis med ugn, micro, diskbänk, rinnande kallt och varmt vatten, kylskåp.

Sovrum med sittgrupp och TV, badrum, lakan, handdukar  - allt detta för 350 bagis.

Dessutom ett oerhört vänlig bemötande av fru grisfarmare.


Bad en stilla bön på kvällen om "regn upphör", men vad hjälpte det

:( -  absolut sk-tväder under hela utställningen, inte bara regn utan också blåst och kallt så in i bängen.

Det där snacket om 20 grader varmt och sol - vem hade ljugit ihop det :0) ?Dansk domare, aldrig hörts talas om, men de som hade det upplevde honom som "lite märklig" och nu är vi nog fler som kan hålla med.Inte bara regnet duggade, så gjorde även tvåorna och allteftersom tvåorna droppade ner duggade också frågetecknen tätt runt ringen.

CK var det också väldigt snålt med, inget handhundscert delades ut (!) trots att det fanns några riktigt bra hanar där.


Bitte kom tvåa bland championtikarna,men fick inget CK, Stina kom tvåa bland veterantikarna, med CK och placerade sig som femma i bästa tikgruppen. Man får vara nöjd ;)

Det domaren var väldigt generös med var kritiken - varje mm på kritiklapparna var fullskriven.


Bästa hane, BIR-veteran och BIR blev Grålötens Zvenne Znö Zlask

Grattis Inger Lankarbro och Grålöten-Eva.

Bästa tik och BIM blev Danga's Nala-X, tog också  tikcertet.

Grattis Ingela och Anders !

BIM-veteran blev still going strong, Chipsmakers Ragnhild Larsson

Grattis Sussi och Åke!

Sedan har jag inte riktigt koll på hur det gick...

Inga rapporter ännu om Zvenne i stora ringen.


Regnet tog i igen efter att lite lutrigt ha låtsats dra sig tillbaka.

Vi plockade snabbt ihop och jag tog mig till bilen, som inte var långt borta tack och lov - frööööös!

Rastade av vännerna, torkade dem och in i bilen.

Satte mig själv i bilen och tog en kopp kaffe + macka, att stå ute hade jag inte en tanke på!

Så satte Volvon av hemåt.

Fick rapport från Olle att allt gick bra på Mälarö BK, alla Fornborgenhundarna hade fått ettor, men sedan visste han inte så mycket mer ity han var kökskommenderad ;)

Jag åkte direkt ut till klubben - nu hade regnet upphört och lite blek sol tittade fram.

Hippie blev väldigt glad över att träffa matte - jag tog henne och götarna på en liten tur i skogen och alla tre talade om för varandra hur kul det var att ses igen.


Hippies första etta, fast egentligen inte...hon fick "very good" båda dagarna på World dog show och det motsvarar en etta.

Några HP fick Fornborgenhundarna också men just nu vet jag faktiskt inte vilka - inte Hippie - men ettan och den fina kritiken var nog så glädjande.


Till sist kom Fornborgens uppfödargrupp på andra plats, med etta och HP - slutklämmen i kritiken sa "credit to breeder" - Bettan och Olle var väldigt nöjda med dagen.

Det är inte helt plättlätt att få ettor i collieringen.

Och - inte att förglömma - Hippies mamma Nadia (Springmist's Tears For Fears) blev Bästa Brukscollie!

Grattis Marianne!


Och i morgon åker en del av Fornborgarna till Österbybruk - lycka till och hoppas verkligen att väderförbättringen håller i sig.

Jag och mina fyrbeningar tänker inte åka någonstans i morgon ;)

Jo, möjligen till klubben och träna lite.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards