Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Britta Hammarström - 22 maj 2009 12:59

...och draga vidare...

(Som Lars Ekborg sa i någon sketch)


Jag packar för Österbybruk - ingedn större packning, bara för övernattning och de vanliga prylarna för utstället.

Jag bestämde mig ganska sent för att anmäla Stina och Bitte, velade lite eftersom det samma dag är officiell utställning för collie på Mälarö BK. Men Bettan har tagit Hippie och visar henne på MBK.


Kollade först om jag kunde hitta någonstans att bo, det brukar vara väldigt uppbokat runt Österbybruk, den här utställningen är  populär.

Struntade i campingplatser och sökte bara på "stugor". Hittade ett ställe, Sunnanmo Gård, där det minsann fanns ett f d brygghus, med toa och dusch, som hyrs ut till hugade spekulanter.

Så här utspann sig telefonkonversationen:

"Har du hundar med, så trevligt! Och du kommer ensam, då tar jag 300:-"

(300:- ! Man brukar få punga ut med det dubbla och mer till!)

"Tack, det var ett väldigt humant pris, och jag tar med lakan och handduk".

"Nej, nej, det behövs inte"!

"Jomen visst kan jag ta med....."

"Nej, nej, jag bäddar upp jag"!


Sådana härliga människor det finns :0)

Ser verkligen fram emot att komma dit - där finns djurbesättning också, kul!


Och arbetet med garaget fortskrider med rasande fart. Allt underarbete klart, nya skivor längs med "foten", panelen uppsatt runt om och grundmålad. Ny dörr isatt, skall laseras i brunt,fönstret står på tork. På måndag skall det målas och så är det en del "finlir" kvar.

Andrei satt i min slänt i dag och grunnade över hur han skall bygga trappan. Beroende på lutningen får han göra stegen lite bredare, det gör inget, bara han inte gör för stort avstånd mellan dem.








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards