Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Pestgötar!

Av Britta Hammarström - 28 maj 2009 18:45

Eftersom dagen verkade gå i skurarnas tecken och mandrom även i dag känner sig lite uschlig och t o m har fått nyttja näsdroppar, tänktes det att vi kunde ta det lite piano.

En kort prommis vid 10-blecket, så ägnade jag mig åt DN. Hundarna knoppade.

Vi grejade lite i trädgården, solen lyste plötsligt och det torkade upp väldigt fort, så himla torrt som det är i marken så säger det knappt "sluurrp" innan allt vatten är borta.

Tänkte ta mig en siesta i bingen. La mig, alla tre flockades runt mig i sängen - jag läste lite i min bok, kände snart att ögonen ville sluta sig - la undan boken och gottade ner mig.

Hippie tog ett skutt rakt över oss allihop, tassade ut och la sig i soffan i vardagsrummet - hon tycker ofta att det blir för varmt.


Och nu började det....

Det är inte ofta jag lägger mig dagtid, och när jag gör det brukar jag få knoppa i ca en timme, men i dag....


Först var det så beskedligt....

Bitte: Staaackars matte, är du förkyld, puuuuss, ligg och vila du, vi kompar"...

(jag hade kameran på nattygsbordet och när jag insåg vartåt det barkade, roade jag mig med att hålla upp kameran och ta bilder på måfå - det blev många ;) men här är de som jag sparade)


La mig på rygg - Stina bökade snabbt in sig under högerarmen


Man kan också tävla om vem som kan ligga absolut närmast ! Här verkar det vara dött lopp.



 Här hade jag precis börjat dåsa bort, Bitte hade just gjort ett avstamp i min mage, hoppat ner och tagit några slick ur vattenskålen vid dörren  - kände plötsligt att jag var  rätt iakttagen -

Stina: Vet du att du legat här och drönat, mer än en halvtimme..."



Bitte hoppade upp igen och nu var terrorn total

"HALLLÅÅÅÅÅÅÅ - någon hemma? Vi har tråååkigt"


Båda: Nu är hon på G, ett ben på golvet"!!!


Båda: YEESSS! Seger! Hon står upp!!! 



Den stackars matten: Aaammmeeen snääälla, jag är faktiskt sjuuuk.....

Ok då, vi tar väl en tur till skogs......suck.....



 
 
Anna

Anna

28 maj 2009 19:56

Ha ha, vad roliga de är - av någon konstig anledning känns det väldigt välbekant ;)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Mikaela

Mikaela

28 maj 2009 22:01

Vilken klockren bild på Stina! Så perfekt fångad attityd, helt underbart!

Ha det gott!

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Larsson

Larsson

28 maj 2009 22:44

Aha - det där känner jag igen!

Undras varifrån??... :)

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marianne, Fia o Exi

29 maj 2009 21:02

Jätteroliga bilder o text. Vad fiffigt!
Krya på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards