Alla inlägg den 23 november 2008

Av Britta Hammarström - 23 november 2008 15:21

Just nu viner snöstormen runt knutarna.

Vi har varit och gått på Skytteholms golfbana och åkte hem när det verkligen började ta i med riktiga stormbyar.


Och hur gaggig börjar man bli?

I går pratade jag med Bettan om collieklubbens årsmöte som avhålles i dag på Mälarö BK. Jodå, jag tänkte åka dit.

Och tror ni jag kom ihåg det i dag - nähädå, totalt bortblåst ur pallet.

Kom på det när jag kom hem från promenaden och det var så dags då, mötet hade redan börjat.


Dom klarade sig nog väldigt bra utan mig, men retfullt är det.

Dessutom har collieklubbens östra lo alltid en rolig auktion i samband med årsmötet.

Man köper en pryl för max 50kr, slår in den fint och lämnar den med övriga paket i en stor hög på mötet.

Sedan hålls auktion på paketen och man vet bara vad som är i det egna paketet.

Blir en väldigt fnissig tillställning, där man bjuder över varandra och en sak som kostat 50kr kan gå för en hundring eller mer - all behållning går till klubben.


Goda vännens rara flat-pojke ligger på Albano, nyopererad. Hade trattat i sig en försvarlig bit av en av Mias fina kampsnoddar - du får inte göra dom så goda Mia!

Allt har gått bra och han får stanna ett par dagar.

Har tänkt mycket på lille (lille och lille, han är som en kalv ;) Bobby i går och i dag och på Bobbys matte.

Fy så oroligt det är när någon av ens fyrbeningar inte mår bra - det här var ju rejäla grejor också. Men Albano-kliniken är toppen!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards