Alla inlägg den 21 november 2008

Av Britta Hammarström - 21 november 2008 19:24

Kan meddela att "bällingen" var ingen hit....Köttfärs med A-fil - nu serverad på fat så att alla fick pröva på att äta själva och inte bli handmatade - klart godkänt!Blir nog A- fil i fortsättningen också.

Av Britta Hammarström - 21 november 2008 16:39

Dagarna bara rasar iväg.

Jag börjar verkligen förstå dem som säger "det går så fort med valparna, alldeles för fort".

Först går två veckor av äta,sova,äta,sova - och sedan så bara exploderar utvecklingen!


Försöker minnas hur det var med Bitte och Ruben. Visst kommer jag ihåg mycket och ännu mer när jag tittar på foton.

Men jag förstår  att hela mitt jag var också så fokuserat på  Peters sjukdom, som just då var i en svår period, även om det fanns ljusglimtar och han kunde glädjas åt valparna.

Peter kunde sitta i timmar och titta på dem och det var mest han som filmade de två knytena.

En välsignelse för oss båda att vi hade dessa två små liv att engagera oss i.


I dag blev det mer köttfärs, i kväll skall jag försöka bjussa på lite välling.

Bitte och Ruben sa nej tack till välling, där blev det först köttfärs, sedan köttfärs blandat med A-fil och foder, och så bara foder och A-fil.

Vi får väl se vad det här gänget säger.

Vill dom ha välling så blir det välling med lite köttfärs i ett par dagar x 2, sedan börjar jag blanda i uppblött valpfoder.

Nobbar dom vällingen så blir det A-fil.


I morgon kommer nästa valpbesök. I den här familjen finns också valparnas morfar och morbror - och nu skall det flytta in en liten dotter/systerson.Tjosan, det blir nog livat :0)

Kalasväder i dag, verkar också som om minusgraderna skall hålla i sig. Om jag minns rätt så hade vi ca 5 dagar med snö förra vintern, det var för träligt!Inte för att jag är någon vinterentusiast men är det vinter så är det - inte någon slags engelsk variant på vinter, d v s grått, fuktigt och lerigt.


Var och fick vintersvålarna påhängda på bilen i dag. Visade sig att den har dragit snett, så att  framdäcken var redigt slitna (nya i våras - tackar!!) Så nu blir det 4-hjulsjustering.

Fick inte tid förrän den 4/12, skall försöka köra så lite som möjligt till dess, men å andra sidan har jag kört säkert 600 mil på sommardäcken, så det hinner nog inte bli så värstans mycket felslitage på vinterdäcken.

Och så får man le och lägga upp 1500 pengar....

Och dessutom köpa två nya sommardäck i vår....


I dag blir det inga bilder - helt enkelt beroende på att jag inte tagit några :0)

Men jag har tillbringat ansenlig tid med att sitta och glo på krabaterna, när de gör små skenanfall på varandra och fajtas i största allmänhet.

Ibland går Bitte och lägger sig hos dem, eller stannar kvar efter matning. Det ser så rart ut, hon lägger ner huvudet  och när valparna upptäcker det så kastar dom sig över mamma och pussar henne växelvis med att försöka bita i hennes öron och läppar - Bitte ser bara ut som om hon ler ;)Kloklippning har det blivit i dag och så upptäckte jag att nu är tänderna på väg fram!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards