Alla inlägg den 20 november 2008

Av Britta Hammarström - 20 november 2008 17:16

Kom ett tunt lager i går kväll,jag satt vid datorn en stund och när jag tittade ut - snö!

Vännerna tyckte det var hyvens och skuttade runt ett tag.


Ett pyttetunt lager ligger kvar i dag och det är minusgrader - toppen!

Denna lilla snömängd gör genast att jag kan gå runt fältet och se stigen, även när det blivit mörkt. Annars är det ju som att treva sig fram i en kolkällare och jag undviker att gå promenad efter kl 16 när det inte är snö.

Jag har pannlampa, men det känns inte särskilt kul ändå.

Och gå promenad med kopplade hundar på gatorna i området - nä tack....

(man är bortskämd..)


Avmaskningen gick fint. Blandade maskmedlet i vars och ens lilla köttfärsklutt och allt slank ner.

I dag kunde vi också gå en fin prommis på golfbanan - icke en klubbärare inom synhåll. Såg bara en klubbkompis med sina hundar på långt avstånd.

Nu har jag också baxat ut vinterdäcken från förrådet och fått in dom i bilen.

Skall få dem bytta i morgon kl 10, vid Skå, till det facila priset av 200 bagare.


Vad är det dom säger i TV-reklamen? "Lider du också av mjölkmage"?

Många droppar till skulle man nog inte kunna få i den här lilla tunnan, fast jag tror inte att hon lider :0)









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards