Alla inlägg den 8 november 2008

Av Britta Hammarström - 8 november 2008 14:29

..har vi pysslat med i dag.Vägning - alla bara brakar upp i vikt.

Kloklippning - inte poppis ;) men klorna var redan långa och med väldigt vassa spetsar.

Bitte satt bredvid mig i sängen och hade nosen på varje valp medan jag klippte - hon gillade det inte heller, men fann sig ändå snällt i att valparna blev hanterade, hade lite "magljud" för sig när valparna protesterade.


Promenad, efter densamma fick Bitte och Stina vara inne, Bitte drog sig tillbaka till valplådan och Stina la sig i soffan i vardagsrummet.

Själv gick jag tillbaka ut och krattade garagegången samt gräsmattan på framsidan av huset. Detta var krattning nummer två - nu blir det inget mer förrän i vår.

Lite löv skall maskarna ha att dra ner i jorden.


I början på nästa vecka kommer jag nog att ta hem Hippie, nu känns det väldigt tomt utan henne. I början var det så mycket annat som engagerade mig, men nu när vi börjat få rutiner och allt går sin gilla gång - nu saknar jag Hippie jättemycket.

Ändå har det varit underbart att kunna ha henne hos Bettan och Olle, verkligen guld värt!

Bra också att hon får bo där lite då och då, med tanke på att hon sannolikt kommer att ha valpar där, kanske nästa år.


I dag ser gänget ut så här.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards