Alla inlägg den 11 november 2008

Av Britta Hammarström - 11 november 2008 15:13

I morse åkte Stina, Bitte och jag och hämtade Hippie.

Hippie dansade en lycklig dervischdans runt mig och hade fullt sjå att berätta allt som hänt under två veckor.

Vi åkte till skogs och flickorna fick flocka ihop sig på en promenad. Inga konstigheter, alla tre pussade glatt över varandra, Hippie var väldigt intresserad av hur Bitte luktade, gick över henne som en dammsugare.


Hemma släppte jag ut dem på baksidan, duschade Bitte först och tog in henne via tvättstugan, torkning och så fick hon gå  in till valparna (som fortfarande snusade och sov). Så blev det duschning av de två andra, Stina släpptes in och Hippie fick gå med mig in.

Jag hade inte satt upp grindar framför mitt sovrum, ville se hur både Hippie och Bitte reagerade.

Hippie började vädra och nästan frustade, redan i tvättstugan, gick så väldigt försiktigt fram till sovrumsdörren, fick giraffhals, vädrade och verkligen drooog in lukterna. Bitte satt som en liten matrona i lådan och tittade lugnt på Hippie "jamen hörru, jag sa ju att dom var sex stycken"!

Hippie stod kvar en stund och såg väldigt förvånad ut, men gick inte in i rummet och Bitte visade ingen som helst avoghet.

Nu är det snart "kväller" och allt är så lugnt så lugnt. Hippie går då och då fram till dörren, snusar och kikar, viftar lite långsamt på svansen och Bitte skickar lugnande signaler från lådan.

Fina flickor :0)


Nu börjar det nästan bli lite trångt runt bardisken ;)

Bitte kör med ny taktik - sitter först en stund och så sjunker hon behagfullt ner så småningom och sträcker ut sig.


Ibland tar hon en liten lur, sittande.

Det är allt lite krävande, detta med sex barn...

I dag är gluggarna helt öppna och en liten typ gjorde allvarliga försök att stå på alla fyra benen - såg totalberusad ut, höll balansen några sekunder och så....åkte han (för det var en pojke) ner på mage igen.


Ja ja ja! Jag HAR öppnat ögonen - nöjd????






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards