Direktlänk till inlägg 17 november 2008

Äntligen !

Av Britta Hammarström - 17 november 2008 15:38

I dag var det blå himmel, lite sol och någon minusgrad - toppen!

Det blev ändå lite duschning efter andra promenaden ute på Brunna gärde, som det har regnat så har inte allt blask hunnit frysa. Men det var peanuts jämfört med hur senaste veckan har varit.


Knoddarna har nu börjat  med lite bus efter maten, inte många minuter, men lite gnabbande blir det innan dom faller i coma igen :0)

Jobbar som bäst med julnumret av Mälarö brukshundklubbs tidning, vill bli klar med det innan knoddarna blir mer aktiva.


Jag ser dig nog....

 
 
Ulle

Ulle

17 november 2008 15:50

Ååhh...man blir ju alldeles äggsjuk! Va fina de ser ut!!
Är lite nervös idag, ska ge mig själv första sprutan ikväll... Tack o lov fick jag en autoinjektor så jag slipper iaf se nålen... ;)

Krama de små och stora från oss!

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Britta

17 november 2008 16:54

Det kommer att gå galant Ulle!
Är det en inj. /dag ? Med autoinjektor är det lätt som en plätt.

 
Ulle

Ulle

17 november 2008 17:19

Tack för uppmuntran!

Nej, det är 3 injektioner per vecka, helst innan läggdags ihop med Panodil eller liknande eftersom influensasymtom kommer efter 3-4 timmar.
Börjar med en kvarts dos i två veckor, sen en halv i två veckor och om jag inte mått jättedåligt får jag gå upp till full dos efter det. Om man börjar på full dos är chansen att man blir liggande i 40 graders feber tydligen rätt stor...

http://sagogarden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nilla

17 november 2008 18:38

Jag har sagt det förut & jag säger det igen, dom är jättefina, sicken A-kull....

//Nilla

 
Ingen bild

Britta

17 november 2008 20:45

Ja dom är verkliga godingar!

Ulle!
Håller tummarna för att du klarar "inskolningen" utan problem. Förstod att detta är en beprövad medicinering och det låter ju också betryggande.

 
Ingen bild

Ulle

18 november 2008 11:44

Hej, hej! Ville bara säga att injektionen gick bra, kändes faktiskt inte alls! Nu har jag däremot en dundrande huvudvärk...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards