Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Min bestämda uppfattning...

Av Britta Hammarström - 16 november 2008 12:14

...har alltid varit att november borde strykas ur almanackan!

Den månaden har lika lite berättigande som...ja...som...fästingar!

Finns inget försonande med november - mja, skulle väl vara det att första advent brukar smyga sig in i slutet och att man närmar sig jul.


Mandrom är ju fortfarande lika förtjust i julen som när jag var liten.

Går aldrig ur ;) Jul är bara sååå härligt.

Vi tar det ändå ganska lugnt - inte otaliga rätter på julbordet - lagom med mat och trevligt familjeumgänge.

Det har aldrig varit något flängande runt i juldagarna heller - "i år måste vi åka dit"...

Vi har haft sån´tur att alla bor nära varandra.


I år får vi väl se var julafton firas - förmodligen här eftersom jag har valparna kvar då - sedan kanske man sitter kvar med ett par  stycken in på nästa år....

Men det är sådant man får räkna med.


Vägning och kloklippning i dag. Vägningen är inga problem, dom ligger som små paddor på handduken, men kloklippningen!

Hujeda mig så ilskna dom blir :0)

Jag försöker ändå ta det när dom är mätta och trötta - ett par tassar går bra, men sedan blir dom plötsligt som små (arga) ålar.

Nå, det brukar gå bra till slut och jag har inte gjort någon illa - utom Bitte - hon lider Tantali kval när jag pyntar med valparna.

Men jag sitter på min säng så hon kan vara med bredvid och ha näbben på puppen.


Man undrar hur de får plats med sina jättetungor i den lilla munnen - ibland glömmer dom att dra in den :0)

 
 
Ingen bild

Gunvor

16 november 2008 13:09

Jag håller med om, att november borde strykas. Grått, blött och skitigt.Mitt första försök till promenad i dag, blev bara några hundra meter. Det kom en ordentlig hagelskur från ingenstans. Varken jag eller hundarna uppskattade det, så det blev en mugg stärkande kaffe till mig istället.Nu har vi i alla fall varit ute på långpromenad. Solen tittade fram emellanåt, men det blåser rejält.
Jag njuter av dina valpbilder. Ogillar alla hundar kloklippning, eller är det bara våra små grå, som tycker att det är intrång i personlig itigritet?

 
Ingen bild

Britta

16 november 2008 15:20

Hej Gunvor!
Kloklippning ogillas nog av de allra flesta hundar. Otaliga gånger har jag fått klippa klor på både valpar och vuxna hundar på kurser under årens lopp - ägarna har bara inte klarat av det och då har de i alla fått klorna klippta under kursens gång.
Ofta får folk gå till veterinären för att klippa klor.
Jag har inte haft några större besvär med mina vovvar, varken golden, götar eller collien. Inte för att dom har ropat "hurra" precis :0) men det har stått rätt klart för dom att det här är något man bara får finna sig i.
Hittills - på närmare 30 år - har jag aldrig klippt sönder pulpan på någon hund - det är jag rätt stolt över :0)

 
Ingen bild

Solan

16 november 2008 21:03

Håller med dig vad gäller november. Här har det kommit ca 2 cm snö, men det är inte roligt ändå. Blåser gör det här med. Hoppas att det går fort så det blir jul. Sen är det bara att vänta på ljusare tider och vårvintern. Den kan faktiskt vara ganska trevlig. Fast jag är ingen vintermänniska.
Jag kollar dina valpbilder dagligen( om det finns några) Dom är ju så mysiga. Är faktiskt avis på dig som får ha såna godingar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britta Hammarström - 15 november 2012 18:50

I går var det glad familjeträff på Skytteholms golfbana - västgötaspetsfamiljeträff! 8 götar och en collie flängde runt och hade kul. Mina tre - Stina,Bitte, Skrållan och Hippie förståss- och så matte Birgitta och grabbarna Feldt-von Otter, Valle (...

Av Britta Hammarström - 6 oktober 2012 17:26

.....efter mycket funderande har min lilla hjärna kommit fram till detta:   Jag har bloggat sedan 2007, snart 6 år. Jag tänker inte ta bort bloggen - förutsatt att inte själva sajten tänker lägga av. Har haft lite tankar på att flytta den till ...

Av Britta Hammarström - 28 september 2012 20:14

.....bara lite "snapshots" från dagens eftermiddagspromenad i Myra. Lite gråmulet, men ändå en vacker och framför allt fridfull prommis.   Ormbunkar är vackra även när di är vissna.         Collie...      Bitvis ganska brant ......

Av Britta Hammarström - 26 september 2012 20:54

I dag åt vi lunch hos Ida med matte, i Järfälla. (Ida = dotter till Bitte och mamma till "mina" valpar från förra sommaren). Idas matte Britta Asp har stor del i den kullen, hon "lånade ut" Ida och ställde upp alldeles otroligt fint under hela tiden,...

Av Britta Hammarström - 24 september 2012 18:15

...att fullkomligt bombardera oss med sin fantastiska färgprakt - liksom för att mildra det bistra och ofrånkomliga faktum vi står inför  - nämligen  att nu är " de långa kalsongernas natt " väldigt nära...   Mina dahlior går nu på 10:e året. Blo...

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards