Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 24 oktober 2008 13:00

Verkligen!

Känner mig nästan förpuppad :0) Nä, inte riktigt men hela mitt lilla hushåll har verkligen gått på sparlåga denna vecka och det fortsätter vi med.


Har tempat Bitte i dag - jajaja - jag vet att erfarna uppfödare säger "det är bara att vänta tills de slutar äta" - men nu är jag inte så erfaren och vill hålla koll på tempen - så!

Helt normal temp i morse, Bitte har 37,4-37,6 som normaltemp. Hon följer mig ännu mer än vanligt, om det nu kan vara möjligt ;), vill väldigt gärna vara nära mig, men är väldigt lugn och tillfreds. Ett par gånger i dag har hon varit i valplådan och bäddat, lagt sig på högen och sovit en stund.


För en stund sedan gjorde hon något rart. Hippie låg i ena Biabädden och försökte med små grymtningar och tassvift få dit Bitte för en av deras vanliga "tyst-kel-och-nagg-lekar". Bitte stod och tittade på henne, gick så fram till bädden, klev väldigt långsamt i den och försökte på alla sätt få Hippies huvud intill sin mage, hon (Bitte) var så otroligt mjuk i sitt sätt, faktiskt såg det ut som om hon ville "göra valp" av Hippie.


H. hajade inte så mycket, men låg där snällt, en liten stund blev det alldeles stilla, Bitte satt bara med lite hängande huvud och tittade fjärrskådande rakt ut i luften, Hippie låg med huvudet intill Bittes mage, alldeles tyst och blick stilla. Så började Bitte tvätta Hippie lite runt huvudet och öronen, Hippie låg fortfarande stilla, men så hördes något ute på gatan och så liksom vaknade de upp båda två - men hela den lilla scenen var så rörande. Stina satt en bit ifrån och tittade lugnt på dem.


Solen skiner och nu går vi ut i trädgården en stund.

Tralala, jag har köpt en videokamera, tralala....kommer i början på nästa vecka. Kom på att den jag har är väldigt antik (köptes till första USA-resan -92) och går nog knappast att koppla ihop med dagens DVD-spelare och definitivt inte med PC:n.

Hittade en behändig liten sak med DVD-skivor och memory stick på NetOnNet - och inte var den särskilt dyr heller.


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards