Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 9 oktober 2008 19:05

..har jag "vintrat" i trädgården.

Blommor i amplar och krukor har tatt´slut och resterna har åkt långt ut på fältet.

Krukorna med pelargoner är insatta i mitt blomsterrum i garaget, ett par har jag tagit in, de blommar som galningar :0) och när det är klart får de åka ut till kompisarna.

Olivträdet har vuxit en del i sommar, har inte sett några blommor på det, men det kanske kommer nästa sommar.

Måste läsa på hur man skall beskära.


Bouganvillean har stått och tjurat i vardagsrummet ett tag, jag tog in den för ett par veckor sedan i förhoppning om att den skulle komma igång och blomma,men nähä...

Den är nog sur för att jag beskar den så hårt i våras, jag får låta bli den i vår.

Det knepigaste är att få in jätteurnan av sten eller cement eller vad det är, med pelargoner. Man skulle antagligen behöva vara tre man för att lyfta den.

Tänk, tänk.....

Förra sommaren lyckades jag baxa in den meddelst pirra, borde väl gå nu också.

Ut med pirran, vrickade ner urnan på pirran så långt det gick, tippade den bakåt och tillhöll vännerna att hålla sig borta (dom skall ju lägga näbben i allting, alla tre). Kom fram till garagedörren, men när jag skulle dra upp pirran på det lilla trappsteget så var det tji!

Hmmm....

Det gick ju förra hösten!

Det nya trappsteget, tillhörande mitt likaledes nya däck är alltså högre än det gamla.

Det var väl då själva f......

Ide´!

Hämtade en skiva, lite smalare än dörröppningen och gjorde en landgång, ena änden på däcket och den andra på tröskeln - HAH! Lätt som en plätt att dra upp pirran - tippade den försiktigt till golvkontakt inne i garaget - tog landgången och gjorde om proceduren - landgång från garagegolvet till tröskel i blomsterrummet.

Där hade jag förberett med plastskynke och en gammal gummimatta från någon bil, på golvet.

Fint som snus! Nu står den där och kan få några skvättar vatten under vintern och så kör vi transportprogrammet baklänges i vår :0)

Man får inte vara dum - då kan man hamna i kommunalfullmäktige, sa min mamma :0)


 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards