Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 2 oktober 2008 19:12

..av Bittes dräktighet.

Nu ökar hon snabbt i omfång och är väldigt glad över sin lunch (och all annan mat också).

Jag får passa mig - det är väldigt lätt att drunkna i de ständigt hungriga ögonen och sticka till henne godbitar både nu och då - får bara bli då :0)


Stina och Bitte sköter om varandra, precis som vanligt, putsar och fejar. Hippie får sig en slick ibland också, men inte alls lika ingående som när mor och dotter städar varandras fejs och öron. Och Hippie putsar inte tillbaka -putsandet  tror jag är en typisk västgötagrej, så har alla våra götar gjort - är riktiga små vårdare.


Sökträningen var en hit i dag - alla hundarna var pigga som pelikaner och jobbade jättebra. Före söket gick jag promenad med mina tre och så fick Stina och Bitte göra lite lätt uppletande av tennisbollar i blåbärsriset innan resten av gänget kom.


Har nu satt upp värmepannan en liten aning,hittills har den bara varit på för varmvattnet, men nu kanske det börjar bli dags att "värma väggarna" lite.

Hmmm, jag undrar....

Det gurglar lite i elementet i det rum där jag sitter nu, mitt "kontor" - är på övervåningen.

Systemet är slutet och vattenburet. Nytt expansionskärl sattes in förra vintern. Verkar som om det fattas lite vatten i systemet...

Nu är frågan? Vilken jädrans kran skall jag vrida på för att fylla på lite mer?

Med det gamla ex-kärlet beläget på vinden, visste jag vilken kran det var, men nu är det en massa nya rör och kranar.

Jag är bergis på att Danne talade om det för mig när han installerade, men inte kommer jag ihåg det - idiotiskt att jag inte märkte upp kraneländet :(

Får ringa Danne i morgon och fråga (gammal hundkompis).


Nästa problem - var får man tag i nytt filter till köksfläkten? Ni vet, det som ser ut som ett diskunderlägg, fast glesare.

Fläkten är ett antal år men funkar helt klanderfritt - stoppar alla lösa delar i diskmaskinen med jämna mellanrum och nu börjar alltså filtret bli lite malätet.

Verkar lätt överdrivet att köpa ny fläkt p g a malätet filter :0) blir till att kolla på nätet - en Futurumfläkt, skall väl inte vara så svårt att hitta info. Det kanske t o m finns ett telefonnummer man kan ringa.

Jag gillar inte riktigt det här med att man alltid skall maila frågor - jag vill prata med en levande perschong!

Om det nu går -  jag blir sååå trött på dessa eviga nummerval man skall göra - ibland finnsinte ens valet att "vänta kvar så blir du kopplad till telefonist". Nej, man blir bara kringskjutsad och skall svara t y d l i g t på fråga efter fråga - o-bra tycker jag.


Suck! I afton är det strykning på schemat - blääähhh!









Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards