Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 28 oktober 2008 12:44

...verkar vara ,"man skall icke förhasta sig" :0)


Men det känns ändå lite annorlunda i dag. Går trögare med maten, även om inte en smula lämnas, hässjas lite då och då och bäddas lite då och då. I övrigt är Bitte lugn och stabil, ingen "dipp" i temp ännu.

Stina viker inte från hennes sida. De sitter eller ligger hela tiden med kroppskontakt. Bitte vill också gärna var så nära mig hon bara kan.


Satt och grejade med min lilla gulliga Sony-kamera i går kväll.  Konstaterade att teknik-supporten kunde komma i dag i stället. Jag - knäppis - hade uppfattat att kameran levererades med memory stick, men så var icke fallet.

Det borde jag ha hajat, det brukar inte medfölja, utan man får köpa till, det finns ju olika "tyngd" på minnen.

Så nu har Janne fixat två sticks och kommer med dem i eftermiddag. Utan ett sådant är det liksom unmöglich att filma.....

Har i alla fall ställt in datum och tid och kollat upp det mest elementära om hur man filmar.

Skall bli jättekul att testa i eftermiddag.


Har köpt (på Coopen) två sådana här lustiga blommor till köksfönstret. Jag har aldrig sett sådana tidigare och har ingen aning om vad di heter - stod inte på cellofanomslaget heller.

Trodde att det bara var den här rosa blaffan som var blomma, men så plötsligt ploppar det ut små blå blommor ur blaffan:0) Bara en åt gången och den blommar bara en dag.

Någon som vet vad den heter?


Man börjar annars sakta angripas av lappsjuka ;) - nä så farligt är det inte, men visst är det ovanligt att inte kunna flänga runt som vanligt. Ändå ganska skönt att ett tag leva i en så här lugn takt, "hinna ikapp" med tankar och funderingar - och så himla mycket små detaljer man kan fixa här hemma!


Nu skall jag texxempel ta och silikonspraya mina gummistövlar - det ni! Vilket spännande uppdrag :0)


 






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards