Alla inlägg den 22 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 22 oktober 2008 17:36

I dag har vi varit ute i trädgården  mest hela dagen - underbart väder!

Vovvarna har strosat runt och kollat vad jag gör, eller legat på trädäcket och njutit i solen.

Två korta vändor runt fältet - får räcka.

Själv har jag hutat åt  den ena klätterhortensian igen, den som finns på baksidan och som klättrar på garageväggen.

Såg att den började smyga upp armar på garagetaket och lite här och var - den växten är otrolig!


Får mig att tänka på någon läbbig engelsk (tror jag) skräckserie som gick för många år sedan. Handlade om hemska växter som kunde hasa fram själva och som slungade ut tentakler som dödade folk momentant och de var dessutom köttätande - vad katten hette den?

JO! "The day of the Triffids"! kommer ni ihåg den?


Förutom stympning av hortensian har jag också klippt lite i hagtornsträdet, rensat en del och så klippt ner alla växter i rabatten utefter husets långsida. Den sidan liksom bara är, det är något som man bara går förbi, man är egentligen aldrig där och i ena änden är det också en grind som leder in till baksidan av huset, där den egentliga trädgården finns.


Rosorna ger sig inte - kommer nya fina knoppar.



 Och den "vanliga" hortensian har fått spunk :0) Sätter fullt med nya blomklasar - hur skall det gå i nästa vecka när det utlovas betydligt kallare väder. Jag kanske får klippa av och ta in.



I övrigt är allt lugnt. Tjock-Bitte har fortfarande frigång över trösklarna ;), men benämningen "spärrballong" kommer osökt i ens huvud när man tittar på henne.



 



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards