Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 17 oktober 2008 16:38

...att Hippie eventuellt skulle vara färdigfälld och släppa det sista vid bad.

Badade henne alltså i går kväll, champo, balsam och så fönblåsning - Hippie behagfullt utsträckt å stort badlakan i min säng och jag icke alls lika behagfullt krummande över henne med hårtorken.

Detär en ergonomiskt totalt vansinnig ställning :0) men jag byter av med att sitta bredvid henne och blåsa, hon gillar verkligen detta, somnar nästan.

Stina och Bitte hoppar upp med jämna mellanrum och pussar till henne, för att se att allt är ok och att hon inte svimmat.

Jag borstar ju H. hela tiden medan jag blåser, fäller hon så samlar jag det urborstade i en plastpåse. Tänkte alltså att nu skulle det sista hamna i borsten.

Jo mors! Gick väldigt bra att karda och borsta ur massor i dag - växer det ut nytt under natten som släpper med en gång???

Nu börjar H. se ut som något som stryker på bakgårdarna och rotar i soptunnorna.


Efter flunsasprutan hos syster Bettan svängde jag in till Blå lagunen och gick runt den med brudarna. Lagom stillsam och lättgången promenad för Bitte och Stina och Hippie kunde flänga runt bäst dom ville. Vi var helt ensamma, såg inte ens en fågel - än mindre några älgjägare, vilka annars är i farten i våra skogar.

Här är dock så öppet så skulle dom förväxla mig, två västgötar och en collie med en älg, då bör dom nog hänga upp byssan för gott:0)

I dag såg man inte alls den vanligen intensivt turkosblå färgen på vattnet, jo om man gick riktigt nära, men inte på håll.

Men omgivningarna var desto mer intensiva i färgen.


Hippie lyckades gå i närstrid med några växter vars hullingförsedda frön passade på att åka snålskjuts i hennes päls, det var vid sanering av dem jag kunde borsta ur ännu mer löst hår;)

På västgötar fastnar aldrig någonting.....

 Men Hippie är så go´så lite extrajobb gör inget alls.


Valplådan står nu på sin plats bredvid min säng, bäddad och klar, den står liksom i en liten nisch, blir som ett bo för Bitte.

Detär fånigt men jag vågar nästan inte skriva om lådan - känns utmanande - men vad tjyven, jag kan inte ändra vare sig hit eller dit, det blir som det blir.

Alla tre vännerna nosade över lådan mycket noggrannt när Olle ställde den på plats. "Mmmhhmmm, här kommer det grejor från Helgö, här luktar det bekant"!

Efter ett par timmar la jag in rena kläder i lådor i sovrummet. Bitte tjafsade med, stod en stund och glodde rakt ner i lådan och så - plötsligt -  klev hon i lådan, bäddade runt noggrannt och så la hon sig på högen med vetbed och påslakan och såg väldigt nöjd ut.

Förliden natt vaknade jag (för urtonde gången) och bökade mig till en ny ställning, Bitte tyckte att det var varmt och hoppade ner - klev i lådan, rafsade runt igen, la sig och somnade.

Ingen av de andra hundarna har gjort en ansats att kliva i lådan - Bitte! En klokgöte!







Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards