Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Britta Hammarström - 10 oktober 2008 22:26

Väldigt ätande i dag - och gott :0)

Var bjuden på lunch i Stenhamra hos hundkompisen Marianne (som har två collieflickor från Bettan och Olle, den ena är Hippies kullsyster Exi, den andra är Fia, från en tidigare kull).

Andra hundkompisen Birgitta var också bjuden. Vi fick en sagolikt god trattkantarellsoppa + vitlöksbröd, glass med frusna bär, kaffe med små mazariner med chokladöverdrag - så himla trevligt och  g o t t!


Efter ätande och lite prat tog vi en promenad med alla hundarna, jag avvek rätt tidigt, var nämligen  även bortbjuden på middag.

Hemma pysslade jag lite i trädgården,under noggrann övervakning av flickorna, hundmiddag och så  ny promenad - märker att Bitte börjar bli lite flåsig så vi kortar av prommisarna.

Upp till bästa polarna, 4 hus längre upp på gatan, snacks och bubbel, gratinerade pilgrimsmusslor, fläskfilet i god sås, bandspaghetti + fräsch sallad  och mitt favortivin - Gnarly Head - rekommenderas å det varmaste.

Ost och kaffe med liten whisky.


Hemma igen strax efter 22, precis lagom tycker jag :0) Släppte ut vännerna, som inte var särskilt begivna på att vara i trädgården - kanske beroende på att jag kutade hem kl 20 00  i ca 5 minuter och släppte ut dem samt gav dem deras kvällskex ;)


Nu skall jag hänga lite tvätt och "göra kväll".I morgon mentalbeskrivs de resterande 3 vovvarna i Hippies kull, på Mälarö BK, dessutom är det lydnadstävling och bl a kompisen Birgitta tävlar med sin flat-tik Nadja.

Jag åker ut och tittar lite - men inte precis kl 08 00 - har absolut inte bälgat i mig alkoholhaltiga drycker i afton, men ändå tillräckligt för att ta det lite lugnt i morgon bitti.


På väg till lunhen i Stenhamra så möttes Birgitta och jag på Närlunda Trädgårdsprodukter, för att köpa en blomma till värdinnan. Den kvinnliga innehavardelen av denna butik är också hundpolare...

Alltså stog B. jag och denna kvinnsperson och pratade lite vid disken, när en ny dam steg in i affären.

Både affärsinnehavaren och min polare B. kände denna dam - kramar och hejsan-rop utbyttes. Jag tittade på damen i fråga, som klart var i min ålder - kände oerhört starkt att den här kvinnan har jag träffat för länge sedan, närmare bestämt när jag var i skolåldern...


Sa detta till kvinnan, talade om vad jag hette som ogift, var jag bodde som barn, vilken skola jag gick i och vilken lärare jag hade haft och si! Visst hade vi gått i samma klass :0)

Vi hade några väldigt roliga minuter innan B. och jag måste störta iväg för att inte komma alltför sent till lunchen - tänk så det kan bli!!








Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards