Alla inlägg den 28 april 2007

Av Britta Hammarström - 28 april 2007 23:08

Tack för alla uppmuntrande och värmande kommentarer brudar ;) Bitte,jag återkommer så fort jag får vederhäftig info!


Jo Gudrun - numera är det precis så för mig. Medan Peter levde,låg en stor del av de tekniska och praktiska delarna på hans lott - visst klarade jag mycket när han var borta (Peter reste ca 200 dagar/år), men när han var hemma var det lätt att överlåta det mesta i teknik/monterings-väg på honom.
Nu är det bara att hugga i och göra allt själv (visst, ungarna och deras respektive kommer gärna och hjälper till, men nu är jag en gång sådan att det skall ske NU - och då väntar man inte på assistans...
Har blivit en jäkel på att montera IKEA-prylar...


I dag inköpte jag en jättelik stenkruka (för placering på baksidan, istället för en uttjänt, gisten trälåda på ben) att plantera trevliga blommor i - detta år blev det 6 intensivt röda pelargoner - skall komplettera med hänglobelia lite senare, törs inte riktigt ännu, med tanke på eventuell nattfrost, pelargonerna klarar det, men inte lobelian.
Skottkärrans hjul har pajat (nytt skall beställas från Biltema) - hur får man då jordsäckar plus astung kruka från bilen till baksidan....?

Jo, man drar ut stora pirran från garaget, lastar på jorden och drar runt till baksidan - till bilen igen, kånkar ut jättekrukan från bilen, välter den uppochner på pirran och surrar den med ett gammalt hundkoppel, så att den inte kan vika sig framåt och trilla av pirran vid transport.

Välte ut jorden ur trälådan i en rabatt - bra jord, helt användbar - och krattade ut den runt rosorna - gick lös på "dhen gamble låddan" med en slägga, tog inte ens 2 minuter att demolera den intill minsta bräda....

Tar vara på lecakulorna från trälådans botten, lägger dem i  krukan, vräker i jord, planterar pelargonerna - vattnar.

Tar mig en kopp kaffe på baksidan och njuter till fullo av de vackra, glödande pelargonerna i den stora krukan....






Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards