Alla inlägg den 7 april 2007

Av Britta Hammarström - 7 april 2007 19:47

Just det - hela trädgårdsmöbeln är färdig för användning, stolarna behöver bara torka lite till. Klart, finito,fertig,ended...Rackarns jobb, men oj så både bord och stolar glänser och verkar må bra av att ha fått en hel del olja att suga i sig.Slängde en soppåse i tunnan på framsidan, på väg till förmiddagens hundpromenad. Blev stående och småpratade med en granne och hans lille son Victor, Victor hade BÅDE dödskallering OCH dödskallar på sina nya gympadojor - det ni!!!! - då kommer annan granne, Annika,och ger mig en underbar kruka med påskliljor som påskpresent ! Jag blev jätteglad men samtidigt (som vanligt ) lite generad (inte skall väl jag få....) - tänk vilka härliga människor det finns i vår närhet!!!! Vi har haft en del kontakt, både Annika och Mikael har haft ett litet extra öga på mig sedan Peter gick bort - en sådan otroligt rar familj, kunde till min glädje hjälpa dem en dag när sonen Patrik låst sig ute - svinkallt, och Patrik endast iklädd jättetunn jacka. Han kom och ringde på hos mig, jag sög snabbt in honom och såg till att han fick lite mellanmål och så fick han vara hos mig och prata samt glo lite på TV tills mamma kom hem - kändes väldigt bra och dessutom är Patrik en väldigt trevlig pojke.Efter promenaden vidtog oljning av stolar, blev precis lagom klar när det var dags att sätta på sig "civiliserade" kläder (annars är det mest hundkläder som gäller), greppa presenten, inköpt i Höganäs fabriksbod, och dra till Kungsberga och Pernillas födelsedagspartaj.Sam och Lisa är hos sin mamma i påsk, Eli sov middag, i övrigt fanns Jan, Pernilla,Bettan (Olle var valpvakt) Pernillas mamma, pappa och två systrar samt ena systerns sambo där - och så förståss katten Simon, kaninen Linus och ödlan Alexander...Eli vaknade så småningom, insåg att det gavs chokladkakor till fikat - choklad är Elis favvegodis - och lyckades trycka i sig flera stycken samt kleta ner både sig själv och sin morfar Per-Erik å det gruvligaste - men inte bryr sig morfar om sådana petitesser 0:)Morfar och Eli försvann ut till pappa Jans traktor (En Partner, trädgårdstraktor - vem minns inte Peter Sellers i "Party" - "hodwy parrrtener", "birdie namnam" etc, för att inte tala om när mr Sellers befinner sig på toa och fortfarande har mikrofonen inkopplad....)Väldigt trivsam träff var det och utöver kakorna en smaskens tårta - med Jannes hemgjorda chokladmousse - definitivt ingen smalmat om vi säger så.....Nu har jag klarat av villaägarföreningens årsmötesprotokoll,"städat av" hundarna lite inför morgondagens utställning, bara klippt klor och borstat dem - västgötar är kolossalt lättskötta pälsmässigt!Även plockat ihop nödigt material, canvasbur, ryggsäck med vatten, skålar, utställningskoppel, godis, stamtavlor + nummerplåtar till utstället. Domaren dömer ca 50 doggar före pestgötarna, så det blir en lugn morgon.Dotter Bettan är i annan ring i morgon med riesen Örnie och mina vänner Marianne och Per i ytterligare annan ring med sina "softisar".Bettan ställde ut collieflickan Gamma i dag, fick "bara" en tvåa, juniorklass och domaren gav 6 av 7 juniortikar tvåor så det kändes nog inte som någon katastrof. Kullbroder Speedy fick en etta.Åt varmrökt lax och äggröra till middag, mums! Nu tänker jag glana lite på humorkvällen i TV och så är det dags för bingen. Är lite sur på Telia - deras E-postserver har varit ur funktion sedan i går förmiddag - dåligt Telia!!!!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards