Alla inlägg den 22 april 2007

Av Britta Hammarström - 22 april 2007 16:21

Gick igenom en massa kortmappar och hittade det här, min kära Clara fanns kvar då - tre rätt trötta damer .

 I går (lördag) åkte mandrom i arla morgonstunden till Västerås, för att ställa ut vännerna i Rocklundahallen. Var där tidigt, ingen parkeringskö, däremot  fick man snirkla sig fram till den parkering som låg närmast curlinghallen, där ring 2 fanns. En absolut in i märgen isande vind tog tag i en så fort man stack nyllet utanför bilen - här hade tjockaste täckjackan och långkallingar varit på plats - fy håken så kallt det var!

"Jättedokumentportföljen" d v s canvasburen i sitt fodral, stod rätt ut i luften och var ett präktigt vindfång när jag stretade mot c-hallen, tur att man bara hade ryggsäck på, och de två (rätt så) välartade damerna i koppel. In i hallen - där var om möjligt ännu kallare! Tog plats bredvid Lejondalen-Annethe, invid väggen, långt bort från dörren - absolut ingen uppvärmning alls!! Här stod nu alla utställare huttrande och tandklapprande och väntade på att spektaklet skulle börja. Det drog igång med hanhundarna - domaren var iklädd tjock täckjacka, klokt! Snålt med CK och domaren hade mycket sjå med att diskutera ditten och datten med den manlige ringsekreteraren (som tydligen också var domare). 6 tikar i öppenklassen - här blev det diametrala motsatsen för Bitte, mot förra utställningen - denna gång kom hon sist, med enbart en slät etta. Nåja, det var bara 1:an som fick CK, inte ens ett HP till någon av de andra 5 tikarna - rtiktigt snålt, för det var definitivt inga dåliga tikar.

In med Bitte i buren och entré Stina - här gick det bättre,hon vann  championklassen med CK och kom 2:a i bästa tik - alltid något, men det är fortfarande Bittes tredje cert som hägrar :0). Även här (när vi knatade runt i bästatik-konkurrensen) hade domaren väldigt mycket att avhandla med ringsekreteraren, 3-4 varv sprang vi och varje gång jag tittade upp på domaren så var han inbegripen i intressant diskussion med ringkillen - hundarna ägnade han inte en blick - MORRRR!!!! Det är inte sådant man betalar en massa pengar för!

 Jag hade tagit av mig jackan när jag for in i ringen, men gissa om den kort på fort igen så fort jag var klar. Plock ihop och så skulle vi gå några stycken och fika innan vi åkte hem. Hittade en servering i en av hallarna, där det åtminstone var +15 grader - men se där fick inte utställarna äta!!!!! Vi var förvisade till ett tält utomhus - och hur varmt var det därinne.....

För övrigt var hela området en byggarbetsplats, "avstängt"-skyltar, fordon, byggnadsställningar, bråte - här borde de ha ställt in utställningen denna vår eller också förlagt den någon annanstans - jag hörde muttrande kommentarer lite varstans "vilken j-a skitutställning" var vanligast ;) eller "det här var sista gången på det här stället"...

Himmel, så skönt det var att komma in i bilen, efter vindpinad rastning av damerna. Värmen på, lite musik och så gled vi mot hemmet. Det här var sista utställningen på ett bra tag skulle jag tro - två lydnadstävvlingar för Stina är inbokade i maj - annars ligger vi lågt tills vi vet hur det blir med eventuell nedkomst.

Jag börjar dock liite grand nära ett hopp om att det blir så. Noterade häromdagen att Bittes päls i midjan s a s har "vänt sig utåt" - svårt att förklara, men när jag påpekade detta för Annethe och Ingela på utställningen, log båda två och sa "aha, det brukar vara ett säkert första tecken". Jag har ett svagt minne av att så var det på Stina också, men......

Rubens matte Birgitta var här i dag och hon tyckte även att Bitte "såg grövre ut"...

Nä, nu slutar vi med önsketänkande och går och lagar middag :0)



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards