Alla inlägg den 25 april 2007

Av Britta Hammarström - 25 april 2007 22:36

Och här har varit ett veritabelt kärleksnäste sedan i lördags. Nej, nej - inte börja humma och himla med ögonen nu!!! Jag är personligen inte inblandad på något vis. Har bara fungerad som kopplerska :0) Och dessutom ägnat mig åt att vara en "peeping Tom" - herregud sådana underliga böjelser man har.....

Sålunda ligger det till. Hit kom lilla fina v-spetstiken Feja, medförande husse Folke - matte Brita var hemma med resterande hundbestånd. Husse och hund kom i lördags, installerades i gästrum på övervåningen. Promenad, middag, titt på Ruben och Bittes filmade mentalbeskrivningar och så g´natt. Söndag kom Ruben med matte Birgitta. Tycke uppstod genast mellan Ruben och Feja, men Feja spelade ändå lite svårflirtad - "nä vet du vad, inte på första dejten". Ruben pussade öron och gjorde sig till alldeles kolossalt, men Feja höll på sig. Måndag var det en helt annan ton i skällan,

"kom Ruben, vi drar ner bakom busken där, jag står bara inte ut med dom där tre mänskliga fågelholkarna som glor på oss oavbrutet", "visst Feja lilla, whatever you say"....    Och så tände det till......

Tisdag förmiddag - jag skall bespara er detaljerna - men svensk porrindustri har en del att lära, kan jag säga......  Efter detta avreste husse och Feja mot ivrigt väntande matte samt Ida och Malla.

Nu tycker jag nog att Bitte börjar tappa midjan, hon är lugn som ena filibunke - man ser inte en skymt av den galet studsande, flängande, påhittiga, alltid-på-gång Bitte - nu har vi plötsligt en värdig, fjärrskådande och oerhört sansad Bitte. Tja, ultraljud på måndag, då får jag se om hon bara inbillar sig - och om jag bara går och önsketänker och läser in beteenden som jag tror kan tyda på pregnans.

Och så får man ju börja sända goda vibrationer åt Feja och Rubenhållet också. Vilken otroligt spännande vår och sommar detta kan bli :0)

På valpkursen i dag "gick vi till veterinären" d v s deltagarna fick träna att ha hund på bord och få dem visiterade, pilla tassen, titta på tänderna, titta i öronen, känna på ben, mage etc - bra träning inför veterinärbesök eller utställning. Därefter var vi i agilityhagen - alla valparna var jätteduktiga och prövade på de flesta hindren - alla höga hinder prövades med en person på vardera sidan. Inne tittade vi på Memea Molins film "prata med hundar på hundars vis" - rekommenderas ! Nästa vecka blir det "hitta-övningar" - förberedande sökövningar.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards