Alla inlägg den 25 september 2011

Av Britta Hammarström - 25 september 2011 09:44

...känner man sig i dag. Har sovit nära 10 timmar, med avbrott bara för att släppa ut vännerna vid vanlig tid och ge dem mat, sedan tillbaks till sängen och så sov vi gott flera timmar till.

Fyrfotingarna är verkligen lyhörda för hur man mår. När jag var yr och inte mådde särskilt bra i går morse och la mig på sängen - västgötarna låg som limmade intill mig, pussade var de kom åt, Bitte la huvudet på min mage och sedan låg de bara alldeles stilla. Hippie kom in och kollade läget, puttade med nosen "hörru, hur är det egentligen"? Stod länge och bara tittade på mig, när jag sa "det är ok Hippie, du kan gå ut om du vill", så svängde svansen lite och så gick hon ut på tomten.

Hippie vill gärna ha koll och håller kontakten, men är inte lika extremt "mammig" som västgötarna - dom ska ju helst vara inom en meters håll från mig hela tiden. Man har vant sig, det stör mig inte alls, dom bara är där och om dom inte var det, skulle jag bli orolig, för då är det definitivt något fel på den som inte är där.


Nog känner dom allihop när man inte är som vanligt.


Nu åker vi till skogs och går en skön promenad.


Vet inte vad som hände, men en kommentar, ville inte stanna kvar som sparad, så jag kopierar in den så här i stället.


Duritzan

Söndag 25 sept 16:25

Blodtrycksfall är PYTON.
Å andra sidan hade det varit mycket värre om det snurrat till av högt blodtryck - sån't är livsfarligt. Ditt hjärta försöker se till att du inte drabbas av farligheter, men du får kanske be vännerna att reta dig litet så att trycket går upp ;-)
Stor kram och ta hand om dig!!


 





Hihi, dom gör sitt bästa ibland :0)
Nä, högt tryck har jag aldrig haft, och är glad för det.
Dessutom var det väldigt bra att få både EKG taget och blod-hjärt-prover - nu är man kollad för ett tag framöver :0)


Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards