Alla inlägg den 18 september 2011

Av Britta Hammarström - 18 september 2011 17:25

Stina och Bitte var väldigt duktiga flickor i dag. Vi begick den första officiella rallylydnadstävlingen på Stockholms Södra BK.

Bitte landade på 81 poäng och Stina på 88 - godkänd är 70 poäng.

Jag såg på Bittes ögon att hon missuppfattade mig (otydlig matte, fyyyy) vid en skylt, hon gick runt mig i stället för att sätta sig framför mig. Jag kunde snabbt dirigera in henne i rätt position och hon avslutade momentet korrekt, men det blev 10 poängs avdrag, annars hade Bitte alltså haft 91.

Ni vet - "om inte om hade varit, så hade katta varit kung " .

Nåja, matte är så himla nöjd med hur båda damerna jobbade - "fint samarbete" stod det i båda protokollen och det suger vi förståss i oss :0)

Nästa tävling blir instundande söndag, på Apollogruppen.

Har i dag förstått att det finns ett litet problem med uppflyttning. När man har 3 godkända resultat i klassen, blir man uppflyttad till nästa klass. Du måste ha tävlat för minst två domare. Problemet är att i det här distriktet finns det inte så många domare, det slits hårt på några stycken. Du kan alltså ha både 4 och 5 godkända resultat  men blir ändå inte uppflyttad, för att du tävlat för samma domare.

Verkar ju inte så praktiskt att man ska behöva fara runt i landet för att hitta fler domare att tävla för - det är tillräckligt dyrt ändå med tävlingsavgifter och bensinpengar.

När du har anmält dig till en tävling vet man ju inte heller förrän kanske en vecka innan tävlingen, vem som dömer.....


Måste kolla upp det här lite mer.....




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards