Alla inlägg den 16 september 2011

Av Britta Hammarström - 16 september 2011 23:06

Verkligen! Den där omisskännliga lukten av att vi går in i en annan årstid - visst är det märkligt att man känner "årstidslukterna" så tydligt.

Om man skulle försöka att definiera lukterna specifikt och i ord, vore det rätt svårt, men vi vet alla hur de känns i näsan.

Känner mig rätt tillfreds just nu.....

Ser fram emot en stillsam höst, vinter och t o m ett rätt stillsamt nytt år. Har avgått ur Villaägarföreningens styrelse, har avsagt mig det administrativa ansvaret för mentalbeskrivningar på klubben, har avauktoriserat mig som testledare, har avsagt mig deltagande i/ansvar för rasmontern vid Stora Stockholm-utställningen.

Kvarstår, som ideella uppdrag, tidningarna för Mälarö BK och SKV - får räcka!  Övriga uppdrag har jag haft i mellan 12-15 år - enough is enough! Ingen har tvingat mig, allt har skett på frivillig basis, men nu känns det som om jag gjort min del av jobbet.


Nu vill jag ägna mig ännu mer åt mina hundar, sköta min trädgård och mitt hus, skämma bort mina barnbarn mer - inte ha en massa "måsten" surrande - som sagt, tidningarna räcker, så länge medlemmarna  vill att jag gör dem.


I dag blev resten av däcket på baksidan, oljat. Har tagit halva däcket i taget, satt upp kompostgrindar så att inte fyrfotingarna klivit in och fått olja å tassarne, eller lämnat avtryck. Känns bra att ha sett om  grindar, utetrappor och däck - vännerna tycker att jag har varit fruuuuuktansvärt tråkig, när jag ägnat mig åt inoljning.


Morsan bara oljar, hur länge ska man orka....

Fast solen lyser, snart skare väl torka....

Skrållan använder mamma Bitte som huvudkudde.

Lite "finish-träning" i morgon på klubben - och så första officiella rallylydnadstävlingen på söndag - gulp, svälj....

Skrållan börjar bli väldigt duktig på momenten i rallylydnadens nybörjarklass, hoppas det finns några inomhustävlingar i vinter - hon är helt nära att vara startklar!



Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards