Alla inlägg den 28 september 2011

Av Britta Hammarström - 28 september 2011 16:55

...det har den gjort sedan i lördags, nu kan den gärna stanna tycker jag   

Söndag-måndag höll sig snurret tämligen lugnt, i går förmiddag drog det igång igen, men inte lika illa som i lördags. Tillräckligt dock för att mandrom skar ner på verksamheten och inskränkte sig till lite promenader och stillsamt nedklippande av vissna stockrosor etc.

Mellanbarnbarnet Lisa fyllde 15 i går, så familjen samlades till middag.


Mina fina äldsta barnbarn, Sam och Lisa. Minstingen Eli brukar alltid komma med på flera kort, men i går lyckades han hålla sig undan.

Dags för presentöppning.

 


Pappa Janne säger något....


..som tydligen var väldigt roligt...

   


Blev både trångt och varmt (men väldigt trevligt och som vanligt väldigt god mat, tillagad av Janne, Pernilla skötte "kringjobbet"), till slut kände jag att det blev lite fööör snurrigt, så jag fick lägga mig raklång en stund - blev bättre. Väl hemma - jag åkte med Bettan och Olle - bänkade jag mig i soffan med vännerna och tittade på "Legally Blonde" - inget filmiskt mästerverk, men bra att slötitta på. När filmen var slut kände jag mig helt normal (whatever that means   )

Ok i morse, men efter frukosten började det tramsa lite igen - mindre i dag dock. Besökte Bettan och dr Thomas, blev tappad på blod, bltr-mätt, sockertestad, ny neurol.test m m - inga konstigheter alls....förutom att jag är ostadig och får hjärtklappning av och till.....

Nästa programpunkt blir 24-timmars EKG, för att kolla om det finns någon hjärtarytmi. (håller en spänn på det själv, men vi får väl se...)


Skippade sökträningen   , tog en lugn och fin skogspromenad med vännerna, på väg hem från husläkeriet.


 


 Har tillbringat resten av dagen med mer klippande och småpåtande im garten, vännerna har naturligtvis deltagit.

Frågade Bitte och Skrållan om de ville prova skottkärran och det tyckte dom var rätt kul.

 


De stannade kvar i skottkärran en bra stund, hade väl bra utsikt....

Skrållan såg ut som om hon tänkte ta en tupplur..

 


Stina var på väg upp, men ångrade sig

 


Nu går vi en promenad neråt sjön.

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards