Alla inlägg den 24 september 2011

Av Britta Hammarström - 24 september 2011 17:32

Skulle ju åka och tävla rallylydnad i morgon - men det får jag inte för Bettan.....

Och hon har nog rätt.


Råkade ut för ett präktigt blodtrycksfall i morse, så pass att jag  med Bettans och en ambulans´hjälp hamnade på akuten på S:t Göran. Bettan är inte bara min dotter utan även min distriktssköterska - himla bekvämt :0)


Det togs blodprover, hjärtprover bl a , det togs blodtryck och EKG och det gjordes noggrann neurologisk undersökning.

Allt ok! Blodtrycksfallet kom när jag stod i duschen och skulle skrapa bort vatten på golvet, böjde mig framåt och så bara svartnade det för jacken - tvärfort! Fick tag i handduksmojängen inne i duschkabinen och kunde hålla mig å fötterna. Tog det väldigt försiktigt sedan, åt lite frukost, men mådde verkligen dåligt, - riktigt pyton.

Pratade med Bettan, som alltid lugnt och sansat tar hand om saker och ting och så  blev det akuten.

Får man ett bltr-fall så förvärras tydligen effekten av att man står i en varm dusch, blodkärlen öppnar sig.

Janne kom och hämtade Bettan och mig. Så fantastiskt skönt att ha ungarna nära, så att dom kan ta hand om sin gamla skröpliga moder när det behövs.


Jaha, så nu är man verboten att tävla i morgon - klokt råd av Bettan, med tanke på att man snurrar en hel del i rallylydnaden - kanske inte det bästa för mig i morgon. Men så förb........ jag blir :0(

Mår helt ok nu, känner mig bara lite matt. Vi tar det så lugnt i kväll och i morgon, åker dock och firar Olles födelsedag på eftermiddagen.


Vännerna blev utsläppta av kompisen Lasse - tack för det Lasse!

Nu har vi gått en liten tur på fältet, ingen yrsel kändes av.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards