Alla inlägg den 5 september 2011

Av Britta Hammarström - 5 september 2011 21:01

...har jag plockat från mitt Mio-träd. Det har säkert burit 100kg, flera gånger har jag krattat ihop massor med icke användbar fallfrukt, grannarna har plockat och jag har gett bort äpplen - måste ha varit minst 100kg frukt på detta träd - duktigt!

Har nu bokat tid på Äppelfabriken, ska dit på fredag mellan 10-11 - jättespännande att se och smaka hur det blir.

Promenad på förmiddagen i Jungfrusundsskogen - i dag var det inte en käft där...tyst och lugnt. Och kolla bara vad jag fick med mig hem   

Har just rensat och förvällt dem.

 


Ägnade mig också åt den ständigt återkommande sysslan gräsklippning på eftermiddagen - och blev stående på långsidan och njöt av de vackra clematisblommorna - och den här clematisen som var så ämmelig i början på sommaren - vilken fining den har blivit!

 


Åh, så gott det ska bli med en stor balja the´nu! Inoljning av däcket får vänta lite till, regnet är på väg, och det ska helst inte regna inom ett dygn efter att man slabbat på oljan.

Ajö!

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards