Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Britta Hammarström - 27 maj 2011 18:17

...stackars lille Eli!

Janne ringde och bad mig hämta Eli på dagis, eftersom han själv var 1 1/2 timme från Ekerö och Pernilla hade en begravning.

En dagiskompis hade råkat stänga ytterdörren om Elis högra ringfinger  

När jag kom satt Eli i sagohörnan med fröken och blev läst för. När han fick syn på mig - ja, ni vet hur det är - kom störtfloden av tårar, Eli grät så det sprutade. Fingret hade bandage, så vi lät det vara, jag kramade och tröstade och så åkte vi hem till mig. Hundarna blev portade från köket med grind, inget fraterniserande med Eli i dag inte!

Glasstrut framtogs och medan Eli åt den så lirkade jag av bandaget. Fyyyy, så fingret såg ut - himmel så ont det måste ha gjort!

Pappa kom, vi tog det lugnt en stund och så åkte Janne med Eli till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Fick nyss rapport.

Leden hade klarat sig, men nageln fick tas bort och doktorn fick plocka bort några små benflisor ytterst på fingret. Eli var jätteduktig, tittade intresserat på när doktorn tog bort nageln (uuuuuääääähhhh) och konstaterade att det var en väldigt duktig doktor.

Det som verkligen gjorde ont, var bedövningssprutorna i fingret......

Jaha, så nu är fingret omlagt och Eli har fått smärtstillande + Heracillin. i nästa vecka får han åka till faster Bettan och visa upp fingret, så får hon byta bandaget.

Lilla hjärtat.........det gör nästan lika ont i farmor........


Nu till något helt annat.

Är så glad över mitt lilla syrenträd. Det är tredje sommaren jag har det och i år ligger det verkligen i och blommar.


 

Av Britta Hammarström - 27 maj 2011 13:09

..har vi det.

Vännerna skrotar runt, ute och inne. Ida är förvånansvärt pigg och smidig,trots den stora magen.

 


Valplådan är på plats. Har lagt Idas medhavda filt i den och Ida har provåkt lådan flera gånger. I går kväll gick hon och la sig där helt självmant, men efter en stund kom hon upp till oss andra i sängen.

Övriga götar har också provat lådan. 

   


"Har alla trampat runt i MIN låda tillräckligt nu - ska jag få ligga utanför"??

 


"Sådärja" !

 


Blivande pappa Kotte var på besök i går, matte och jag tränade rallylydnad utanför tomten.

Skrållan är störtförälskad i Kotte, men när hon busar runt med honom, kommer Ida vaggande och går emellan "öhh, syrran, han är faktiskt gängad med mig"!  "Ursäkta såååå himla mycket då" säger Skrållan och går sin väg.

 

Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards