Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Britta Hammarström - 11 maj 2011 18:55

...att man skulle vilja bromsa lite.....

Jag vet inte, men tycker att övergången från vår till försommar går så in i vassen mycket fortare nu än förr - Det hinner liksom inte bli vår förrän - tjong! så är det försommar.


Hindrar inte att man njuter för fullt varje dag. Ögonen blir alldeles mätta av allt vackert. Och så underbart det är att sitta i trädgården och käka frukost, hänga tvätt ute och ta in den torr och doftande efter bara ett par timmar - dä ä lycka dä   

Promenad i Jungfrusundsskogen, vännerna får inte avlägsna sig från stigen mer än någon meter - vi har sett minst 6 snokar på bara ca 10 dagar - snokar tack och lov! Två hundar i bekantskapskretsen har redan blivit huggormsbitna ....

Det är bara de 2-3 senaste åren jag över huvud taget sett snok i skogarna här och hemma - och huggorm på ett par ställen. Har alltid en liten cylinder med cortisontabletter med mig, tillsammans med visselpipan runt halsen. Jag vet att det diskuteras angående cortison och huggormsbett på hund. Men är jag ute i skogen och har en bra bit till bilen, så nog sjutton ger jag ett par cortisontabletter på plats - och kontaktar naturligtvis veterinär också.


 

Åja, åja Bitte - både du och Stina brukar åka runt på snoken i blåbärsriset när det är mycket myror på stigen - inte spela Allan nu.....


Di här små blomstren - harsyra - gör inte mycket väsen av sig, men är väldigt söta där de står

 


I går kväll var det idog träning - fullt med folk på klubben, jag tränade faktiskt alla fyra, kände mig väldigt nöjd. sedan var det medlemsmöte, trivsamt och välbesökt, åts tårta för att fira flera medlemmar som gjort fina tävlingsresultat.

I kväll blir det ingen träning, Eli har åkt hem och nu blir det tidningsjobb ett tag.

I morgon kväll är det rallylydnadsträning.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards