Alla inlägg den 8 maj 2011

Av Britta Hammarström - 8 maj 2011 18:19

Efter ett par timmars häckrensning och en fika i trädgården, kände jag att det skulle vara skönt att sträcka ut sig en stund. Gänget vet predcis när jag tänker på detta viset- och dom hann  förståss först!

Men jag lyckades lirka ner mig.....


 

Av Britta Hammarström - 8 maj 2011 14:02

Och likadant över hela landet - härligt!

Men så ovan man är vid värmen - både folk och fä.


Ida kom med matte vid lunchtid. Efter mycket noggrann övernosning av alla var det lugnt. Det dröjde inte länge förrän Ida och Skrållan röjde runt, inte så länge, det var för varmt!


     

Men jag då? Vill ingen leka med mig?

 

Näää Hippie, det är tarvligt att smyga på någon som sitter och kiss.....

 

Bitte och Stina höll sig mest i skuggan på altanen och lät ungdomarna röja bäst dom ville.

 

Hej då Ida! Vi ses i morgon!

 




 

Av Britta Hammarström - 8 maj 2011 10:13

...bilorienteringen är man vanligen rätt tom i bollen - hjärnan går nämligen för högtryck hela kvällen.

Det gäller att lista ut vilken väg man ska till (för att t ex hitta en liten metallpinne på ett berg, pinnen ska mätas med måttband..eller i en lekpark räkna plastknoppar i en lekställning...)

Vägnamnet man efter att laget har vridit hjärnorna åtta varv, ligger inte på Ekerö, kanske i Bromma, men har en motsvarighet på Ekerös lista med vägnamn - två kolumner, Bromma och så *ekerö....ähh, jag orkar inte förklara mer...


Vad sägs om frågor som:

"Den lede och en av tre,

som i matten blir en cylinder.

Kan man kanske se på fruktfat i december"


Blev Fikonvägen

Den lede fi + kon


Eller

" kan vara högt efter Sophia med s.

Ett drömspel 1916 hör uppfördes"


Blev Lorensbergsvägen (eller gatan, minns inte)

Loren + s och Strindbergs Ett drömspel uppfördes på Lorensbergsteatern 1916

(men det vet väl varenda människa eller hur...)


Mobiltelefon/internet får ICKE användas. man får bara skrynkla den egna hjärnan och använda värdfamiljens bibliotek, där diverse uppslagsverk finns.


På slutet finns alltid några "favoriter i repris", mitt lag klarade i alla fall två av fyra.

T ex "Har med Paul sjungit mången duett och har väl bur med frett"

Artillerigatan

Art (Garfunkel) bur med frett = bur med iller i


Himla roligt är det och alla lag går in för uppgiften till 150% - vi var 10 lag och det lag jag var me di  kom 7:a - lite irriterade (på oss själva) var vi - men ibland har hjärnan gått varm och då slirar det bara.


Nu kommer lilla Ida snart.




Presentation


OXBERGSBLOGG

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards